Gå til innhold
Arkivverket

Slektsforskertreff på Nittedal bibliotek


Kari Thingvold
 Del

Recommended Posts

På forespørsel har Nittedal bibliotek svart ja til ideen om slektsforskertreff på biblioteket. Vi har satt opp 3 formiddagstreff kl.13.00: fredagene 18. januar, 15. februar og 15. mars.

Hensikten er å lage et hyggelig miljø, med hjelp til nybegynnere og erfaringsutveksling for de som har holdt på en stund. Om det er interesse for det, kan vi også ha møter på kveldstid. Vi starter med disse tre møtene og ser hvordan det går. Ta gjerne med laptop, nettbrett eller notater på papir. Vi har ikke satt opp noe program for møtet, men vi er åpne for ønsker. Vi er forberedt på å svare på spørsmål om kilder og metoder.

 

Møtene er åpne for alle.

 

Adresse: Borghild Ruds vei 3, 1482 Nittedal  (Kulturhuset Flammen)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kl. 13.00 starter vi. Treffet er markedsført så godt vi kunne, men det sto i lokalavisen først i dag. Håper at jungeltelegrafen har fungert. Litt spennende er det jo. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble 10, men vi fikk melding om at det var flere som var interessert. Det var et hyggelig treff!

 

Nytt møte blir 15. februar kl. 13.00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nytt slektsforskertreff fredag 15. februar kl. 13.00-15.00.

Espen Tønnessen, som jobber i Arkivverket, kommer og forteller om Digitalarkivet. Han sier:

"Jeg flytta til Rotnes i mai i fjor, og så i Arkivverkets forum at det ble tatt iniativ til en gruppe for slektsforskning i Nittedal. Jeg er sentral i utviklingsarbeidet med Digitalarkivet. Jeg har ikke så dyptgående kunnskaper om kildene og kildebruk, imidlertid vet jeg “alt” om funksjonaliteten. Jeg vil demonstrere noe av funksjonaliteten som finnes og noen teknikker og tips for bruk.
Videre vil jeg fortelle litt om alt det spennende vi jobber med nå."

 

Møtet er åpent for alle. Biblioteket er romslig, så det er plass til langt flere enn de 10 som kom på første møte.

Endret av Kari Thingvold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nytt slektsforskertreff på Nittedal bibliotek fredag 15. mars kl. 13.00-15.00.

Sissel Marit Bue skal snakke om folketellinger. Deretter spørsmål og svar, innspill om hva vi skal gjøre videre og slektsforskningshjelp så langt tiden rekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nytt slektsforskertreff på Nittedal bibliotek: fredag 5. april kl. 13.00-15.00. Tema denne gang blir kirkebøker og metode samt spørsmål og svar. Resten av tiden blir Individuell hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vårens siste slektsforskertreff på Nittedal bibliotek: fredag 24. mai kl. 13:00-15:00. Fire erfarne slektsforskere vil være tilstede og svare på spørsmål og gi individuell hjelp.

 

Til høsten vil vi ha hyppigere treff. Det blir enten 1. og 3. fredagen i mnd eller annenhver fredag i perioden september-november. Jeg kommer tilbake med datoer når vi vet hva vi kan få til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Vi starter opp igjen i morgen fredag 5. sptember kl. 11:00-13:00. Deretter blir det møter annenhver fredag. Det er åpent for alle. Vi hjelper hverandre med det vi kan om  kilder, metoder og slektsprogram.

 

Endret av Kari Thingvold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.