Gå til innhold
Arkivverket

Søker tilgang til materiale: (Justisdepartementet, Granskningskommisjonen 1943 (NS) - RA/S-1162 ),


Carl Emil Vogt
 Del

Recommended Posts

 

Jeg forsøkte for en tid tilbake å bestille opp materialet hos dere (Justisdepartementet, Granskningskommisjonen 1943 (NS) - RA/S-1162 ), men det ser ut som dette ikke er allment tilgjengelig. Det ble opplyst at jeg skulle ta direkte kontakt. Det gjør jeg med dette. Jeg søker tilgang til materialet etter Granskningskommisjonen av 1943.

 

Jeg har sendt en forespørsel til lesesalen om dette i august 2018 og fornyet den i går og fikk da dette svaret: 

 

Vi viser til din henvendelse av i dag, 17.01.2019.

 

Vi beklager, men Arkivverket besvarer ikke henvendelser på e-post om opplysninger fra arkivene vi forvalter. Dersom du vil ha hjelp til å finne fram til dokumentasjon i arkivene, ber vi deg gå til www.arkivverket.no/tjenester og kontakte oss på nytt via et av skjemaene du finner der.

 

Vennlig hilsen

Arkivverket

 

Det er dette jeg forsøker å gjøre nå. Jeg ønsker altså bare å få adgang til dette stoffet som altså ikke ser ut til å, være åpent tilgjengelig. Jeg sender gjerne inn en mer formell søknad om dette dersom det er nødvendig. Jeg må bare vite hvor jeg skal sende den.

 

Kort om min bakgrunn for å ønske denne adgangen: Jeg driver for tiden et forskningsprosjekt med arbeidstittel: "Den politiske konstruksjonen av kong Haakon VII, 1940-45". Arbeidet utføres for det større forskningsprosjektet "En verden i total krig 1939-1945" ved Universitetet i Tromsø/Norges arktiske universitet under ledelse av professor Tom Kristiansen. Se prosjektets nettside: https://uit.no/forskning/forskningsgrupper/gruppe?p_document_id=501542

 

I forbindelse med mitt forskningsprosjekt er jeg særlig interessert i NS-ernes syn på kongen. Da er Granskningskommisjonen av 1943 spesielt spennende.

 

Vennlig hilsen

Carl Emil Vogt

PhD, forsker UiT

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.