Gå til innhold
Arkivverket

Skiftekort for Eiker, Modum, Sigdal 1676 - 1828


Grete K. Hvidsten
 Del

Recommended Posts

Jeg har gått igjennom alle skiftekortene, ca 6200 sider. Kortene er alfabetisk etter gårder. Men etter gårdene på M kommer gårdene på K og L om igjen og det er ingen kort for N og O og bare 3 for P. Det som var på plass hjalp meg mye, men en liten opprydning hadde vært fint.  Hilsen Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Grete K. Hvidsten skrev:

Jeg har gått igjennom alle skiftekortene, ca 6200 sider. Kortene er alfabetisk etter gårder. Men etter gårdene på M kommer gårdene på K og L om igjen og det er ingen kort for N og O og bare 3 for P. Det som var på plass hjalp meg mye, men en liten opprydning hadde vært fint.  Hilsen Grete

 

Ja, det er en del rot her, og jeg ser at vi allerede er oppmerksomme på dette. I merknadsfeltet for kilden (under kildeinformasjon) ligger følgende merknad: Kortene fra side 2993 til 3307 er gjentatt fra side 3514 til 3828, fordi det er slik på mikrofilmen som ligger til grunn for skanninga. Dette betyr at alle skiftekortene som alfabetisk hører hjemme mellom gårdene Måsnes og Prestegården, mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.