Gå til innhold
Arkivverket

Hjalmar Ottesen Og Olga Eugenie Vielse I Oslo


Karin Moen  Oslo
 Del

Recommended Posts

Søker en vielse i Oslo ca. 1916-1921 trolig borgerlig, da hun ikke var medlem av statskirken. Hun er Olga Eugenie Marie Larsen og var gift med Einar M.Kristiansen til ca.1916-1918 da ble de skilt og hun giftet seg da med en Hjalmar Ottesen, jeg har ingen data på ham, kun navnet fra hennes dødsfall i 1941. Har lett og bladd side opp og side ned, men finner dem ikke, trolig bosatt Ammerud/Grorud området i Oslo.Finner heller ikke noen Hjalmar Ottesen som død på DIS gravminner etc., heller ikke hennes er registrert her. Her er hun med familien sin i 1910 tellingen.

http://da.digitalarkivet.no/ft/person/pf01036392258454/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fant du Olga Eugenie Marie Larsen`s dødsfall i 1941? Var dette navnet hennes da?

Det er flere Hjalmar Ottesen under Dis` gravminner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde informasjon om hennes dødsfall fra 1. ekteskap med Einar M.kristiansen som jeg har oversikt over, det er hennes 2. ekteskap og mann Hjalmar Ottesen jeg søker, de fikk ingen felles barn, og ingen av de Hjalmar Ottesen som er på gravminner passer dessverre, Olga Eugenie er heller ikke registrert der.Hjalmar Ottesen er nevnt som hennes enkemann da ved skiftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner en Hjalmar Ottesen død i 1988, begravet i Porsgrunn. Dis-Norge gravminner

 

Utenom ham finner jeg en som døde i 1932....

 

Den yngste sønnen, Lauritz Hjalmar ligger begravet på Grefsen:541958 Lauritz Hjalmar Kristiansen 1508 1909 0401 1999 0807 1999 32 11 4-2 Grefsen kirkegård Velg kirkegård i Oslo Grefsen

(Gravminner i Norge)

Hei og takk for informasjonen, "min" Hjalmar var i live i 1941, men død før 1955 så det er dessverre ikke disse 2 du nevner, men han er en utrolig fraværende person, ikke finner jeg vielsen heller så det er visst håpløst å finne ham, har sendt en mail for å se om de kan finne ham i adressebøkene i Oslo 1920-1930 for å se om de kan ha ham på en av tellingene der. Lauritz sin død stemmer fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Ammerud/Grorud lå i Aker som ble en del av Oslo fra 1. januar 1948. Jeg har slått opp i adressebok for Aker 1934-35 og der finner jeg en vognmann Hjalmar L. Ottesen, med bostedsadresse Bråten, Ammerudveien, Grorud.

 

Kan det være din Hjalmar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kulturetaten, Byarkivet har kommunale folketellinger for Aker - kanskje du skal rette en henvendelse dit og høre om de kan gjøre et oppslag for deg ut fra bostedsadressen i 1934-35? Her er lenke med opplysninger om de kommunale folketellingene for Kristiania/Oslo og Aker:

 

http://www.byarkivet.oslo.kommune.no/nye_sider/kilder_2006/article70621-19729.html

 

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanske denne man, visserligen gift 1910 men det kan ju ændras:

http://da.digitalarkivet.no/ft/person/pf01036392202588/

Hei Grethe og Chris, ja dette kan definitivt være min Hjalmar Ottesen, jeg ser av Grethes adr.oppslag at det stemmer veldig bra med det jeg kjenner til om ham, og ja jeg sendte igår en forespørsel til Byarkivet om de kunne se på sine lister om de fant ham i 1920 eller 1930, så tusen takk for informasjonen her, håper at det kommer et svar fra Byarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPI Nå fant jeg omsider vielsen i Sagene kirke, borgerlig, nå har jeg bladd og bladd så øynene omtrent går på tvers,

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Sagene, Ministerialbok nr. Fa 0011 (1911-1920), Borgerlig viede 1919, side 122.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8090&idx_id=8090&uid=ny&idx_side=-126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, jeg har lett etter ham i 1910 tellingen da jeg ser hans far er i Oslo da,med ny kone, men Ludvig Hjalmar er ikke der, men det viktigste var jo at han ble funnet, dette var en lang tids leting, men med gode hjelpere her kom jeg endelig i mål!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.