Gå til innhold
Arkivverket

Sør-Audnedal Lindesnes kirkebøker 1900-tallet


Bjørn Tore Gamza
 Del

Recommended Posts

Hei.

 

Er det noen som har tilgang til kirkebøkene hos Lindesnes kirkekontor? Jeg skulle gjerne ha funnet ut når mine tippoldeforeldre døde i Fardal, Lindesnes ( Sør-Audnedal ) på 1940-50-tallet. Hans Rolfsen Fardal, f. 1869 og Gunild Tomine Guttormsdatter, f. 1870. Han døde etter 1950, hun antageligvis før dette, trolig på 1940-tallet.

 

Er det slik at privatpersoner kan få innsyn i kirkebøker som ligger på kirkekontorene rundt om i landet, eller er ikke dette lov? Jeg vurderer en tur til Lindesnes selv, for å finne ut når de døde, dersom ingen kan hjelpe meg.

 

Hilsen

Bjørn Tore Gamza

Endret av Bjørn Tore Gamza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matrikkelutkastet av 1950

Vest-Agder

Sør-Audnedal herad

103 Fardal  
1 Fardal 1 mark 72 øre  August Fardal  
2 Fardal 1 mark 72 øre  Normann Fardal  
3 Fardal 1 mark 75 øre  Ånen Fardal  
4 Fardal 1 mark 23 øre  Johannes N. Fardal  
6 Lauvlien 0 mark 03 øre  Ånen Fardal  
7 Fardal 1 mark 18 øre  Hans Rolfsen Fardal  
8 Fardal 0 mark 58 øre  Johannes Tjersland  
9 Fardal 0 mark 58 øre  Johannes Tjersland  
10 Fardal 0 mark 47 øre  Ånen Fardal  
11 Solli 1 mark 36 øre  Nils Fardal  
12 Solgård 0 mark 02 øre  Edvard Støle  
13 Solgård 3 0 mark 05 øre  Edvard Støle  
14 Solgård II 0 mark 01 øre  Edvard Støle  
15 Solgård 2 0 mark 01 øre  Edvard Støle (overstrøket)
16 Nordbakken 0 mark 08 øre  Edvard Støle  
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er nevnt som eiger av Bnr 7 Fardal i Norges Bebyggelse. Kona Gunhild var død. Informasjonen der blei samla inn 1953-56. I nabolaget finn eg informasjon om ei jente, født sep 1955, som er nevnt med navn.

Endret av Harald Søren Storaker
tilleggsopplysninger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Harald Søren Storaker skrev:

Han er nevnt som eiger av Bnr 7 Fardal i Norges Bebyggelse. Kona Gunhild var død. Informasjonen der blei samla inn 1953-56. I nabolaget finn eg informasjon om ei jente, født sep 1955, som er nevnt med navn.

 

Ved søk i aviser på nasjonalbibliotekets nettsider (nb.no) fremkommer det i en notis i avisen "Lindesnes" at Gunhild Fardal f. Guttormsen døde 4.7.1938, 68 år gammel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Jan H. Trelsgård skrev:

 

Ved søk i aviser på nasjonalbibliotekets nettsider (nb.no) fremkommer det i en notis i avisen "Lindesnes" at Gunhild Fardal f. Guttormsen døde 4.7.1938, 68 år gammel. 

 

Tusen takk for denne informasjonen! Ingenting om Hans Rolfsen Fardal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk endelig svar fra kirkekontoret i Lindesnes. Hans Rolfsen Fardal døde 10.09.1956, dersom noen andre enn jeg skulle være interessert:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.