Gå til innhold
Arkivverket

Sjømann Sven Chrilles Chrillesen


Oddvar Larsen Junior
 Del

Recommended Posts

Heisann, leter etter sjømann Sven Chrilles Chrillesen, opprinnelig dansk og kom ifra Humlebæk utenfor København. Han bodde i Oslo på slutten av 50 tallet og utover 60 og kanskje 70 tallet. Dessverre døde han i 1976. Sven var født i 20.11.1931. Hans kone het Leikny. Han reiste vistnok ut på hvalfangst på slutten av 50 tallet og begynnelsen av 60 tallet i fra Sandefjord. 

Så kommer mine spørsmål: kan noen bekrefte at han bodde i Oslo, kan noe bekrefte at han var på hvalfangst evnt. hvilket skip han seilte med ?

 

Vennlig hilsen

Oddvar på Larship

www.larship.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, larship skrev:

Heisann, leter etter sjømann Sven Chrilles Chrillesen, opprinnelig dansk og kom ifra Humlebæk utenfor København. Han bodde i Oslo på slutten av 50 tallet og utover 60 og kanskje 70 tallet. Dessverre døde han i 1976. Sven var født i 20.11.1931. Hans kone het Leikny. Han reiste vistnok ut på hvalfangst på slutten av 50 tallet og begynnelsen av 60 tallet i fra Sandefjord. 

Så kommer mine spørsmål: kan noen bekrefte at han bodde i Oslo, kan noe bekrefte at han var på hvalfangst evnt. hvilket skip han seilte med ?

 

Vennlig hilsen

Oddvar på Larship

www.larship.no

 

Aftenposten 23.10.1970.

Side:10

Lysinger:

Konditor Sven Chrilles Chrillesen og kontordame Karin Marie Westgaard,begge Oslo.

 

"Tilgang for alle"

 

 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Ann-Mary Engum skrev:

 

Glemte lenken.

https://www.nb.no/items/4a1f6062eeaaa58ef36ce7e63c133615?page=9&searchText="Sven chrilles chrillesen"

 

Fint hvis du kan endre "larship" til ditt fulle navn.

Jfr. forumreglene.

Hei igjen, Tusen takk for raskt svar, jeg skal kikke på det umiddelbart. Og selvførgelig skal jeg bruke mitt navn, har vært å forandret dette til Oddvar

Vennlig hilsen

 

Oddvar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.