Gå til innhold
Arkivverket

Sogninger & Fjordinger som utmerket seg innen landbruk på 1700 tidlig 1800 tallet.


Ivar Moe
 Del

Recommended Posts

For spesielt intresserte.

 

Arkivskaber: Det kongelige danske Landhusholdningsselskab. Geografi: Udskrivningsdistrikt for Århus, Århus Amt.Arkivserie: Landhusholdningsselskabet - Grundmateriale til registratur: Præmievindere, Norge, Topografisk. Periode:(1770 - 1812) Indhold: 14 Sogn og Fjordane Fylke. 

 

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=234002#234002,44584413

 

Mvh

Ivar

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utført jobb, Ivar !

 

Nr 26,  Lars Braag, Jernverk i Sogndal var innteresant. 

Noko Jernverk i Sogndal i Sogn er ukjent for meg.

 

Kjekt at ein kan sjå husmenn i slike oplysningar. 

Nr 12: Fortun

Nr 14: Lærdal

Nr 36: Årdal 

 

Skuffandes å ikkje sjå nokon frå Leikanger ! Det er ikkje di skuld, Ivar ! Du er berre bod bringar.

 

Atter takk, Ivar !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her er det fare for at Sognedahls jernverk har vorte flytta frå Sokna til Sogndal i Sogn.

 

https://forum.arkivverket.no/topic/115246-29649-gruvedrift-jerngruver-p%C3%A5-sokna/

http://www.historieboka.no/Modules/historiebok_tidsepoke_tema_artikkel.aspx?ObjectType=Article&Article.ID=2800&Category.ID=1314

 

Ole Nielsen Aschevigen er heller ikkje noko namn eg umiddelbart kjenner at frå Sogndal. 

 

Med helsing
Eli Randmo

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jon og Eli.

 

Ja det er nok en rogalending som har lurt seg inn her, godt dere er  oppgående slik at vi får  luket ut disse feilene.

 

Beklager at det var smått med representanter fra Leikanger her Jon, men skal ta en kikk senere i dag å se om jeg kan komme over noen "helgeknask" til deg fra de breddegrader 😎

 

Mvh

Ivar

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apollonius Liliendahl er med der, min dansk/svenske tipp, tipp, tipp tippoldefar. Hans kone var Mette Marie Benjaminsdtr. Harboe, fra Finnås på Bømlo. Hun var i slekt med potet- prestene (Harboe Hertzberg) på Finnås, så kanskje derfor også Liliendahl tok til med dyrking av poteter i Vik i Sogn, i tillegg til alt mulig annet. Det er interessant med slike opplysninger, i tillegg til alle andre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Svein

 

Kjekt du fant slekt. Det var vist midt i kartoffelens inntog i Norge dette/denne perioden.

 

Mvh

Ivar

Endret av Ivar Moe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg sat laurdag og syndag og venta på du, Ivar, skulle koma med helgaknask på mine breddegrader, dvs Leikanger. 

Men det kom ikkje !

Mogelig at du fekk besøk, vart litt vel sportsinteresserte .... kva veit eg. Det kan sjølvsagt væra rein missforståelse, at helgaknasking fyrst kjem på fredag !

 

Lev vel !

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jon og beklager. Helga gikk med på veaskogen.

 

Her er en svensk historie fra Sogndal som hadde vært kjekt å fått verifisert. Fantes denne "skinndøde" Lars Arnfindsen Haug ?

 

Kristinehamnstidningen1880-08-25

image.png.2aa00740e139043a716bf8b2e5413253.png

Endret av Ivar Moe
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få tak i ved, og dermed holda varmen er viktig, når det er kuldegrader.  Så det er heilt OK, at det ikkje kom noko helgaknask, Ivar !

 

Det du kom med på tysdag morgon er ein utfordring for meg. Men eg håpar å «kjennekja  noti» innan  syndag kveld.

Bl.a  med hjelp frå andre.

 

Det einaste eg kan seia til no er at Haug må væra på Fimreite. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både G.nr 24 og G.nr 86 i Sogndal, har navnet Haug.

 

Sogndal Sogelag (telefonsamtale m/ Kjell Magne) KAN diverre ikkje erindra nokon slik «episode» som det du nevner i # 8, Ivar !

Ein skulle tru at sjølv om det snart er 140 år sidan, så ville dette bli ståande som kunnskap for personar med lokalhistorie i Sogndal.

 

Og særlig når det vært skreve i aviser, utanlandske til og med !

 

Det som ergrar mest hos meg er: Sjølv om eg med stor sikkerheit kan sei at det IKKJE er Sogndal i Sogn og Fj, så klarar eg ikkje å finne ut om kvar det er i Norge. 

 

Når eg har fått vita dette skal det bli kunngjort på DA !

 

No vil eg njota dobbelt på Utfor i Åre,  og siste 2 para på 10.000 mtr 

  • Liker 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nokon som kan seie noko om avisa "Sogns Tid", slik som kva år ho kom ut, politisk syn, kven som stod for utgjevinga eller kven som var redaktør? Og sjølvsagt også om avisa kom ut i Sogndal i Sogn og Fjordane.

 

Kan det vere slik at nokon rett og slett har funne på dette for at avisa skulle selje betre?

 

1796946974_utennavn.thumb.jpg.9813a2f6d96aa46afa30384c7bf183c7.jpg

 

Forresten så kan det vel også hende at skribenten bur ein annan stad, slik at "her i bygden" ikkje vil seie Sogndal.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Jon Sværen skrev:

Og særlig når det vært skreve i aviser, utanlandske til og med !

 

Og opphavet til hele historien kommer fra Songs Tidende som Torbjørn refererer til.

Her fra Danmark:

image.png.b54a0d56d47c41f02d9d63248e770410.png

 

Det kan jo ha vært "den tidens" agurknyheter 🙂

Og som man ser så hadde Sogndal bystatus allerede på den tiden. Ikke verst 😀

Endret av Ivar Moe
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har ein jo fleire alternativ til Sogndal prestegjeld i midtre Sogn, Sogn og Fjordane:

 

a) Sokndal (tidl. Sogndal/Soggendal) i Dalane, Rogaland; eller

b) Soknedal (tidl. Sogndal) i Midtre Gauldal, Gauldalen, Sør-Trøndelag.

Gardsnamnet Haug/Hauge finnest der òg, så kanskje er det éin av desse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Terje Hatvik skrev:

No har ein jo fleire alternativ til Sogndal prestegjeld i midtre Sogn, Sogn og Fjordane:

 

a) Sokndal (tidl. Sogndal/Soggendal) i Dalane, Rogaland; eller

b) Soknedal (tidl. Sogndal) i Midtre Gauldal, Gauldalen, Sør-Trøndelag.

Gardsnamnet Haug/Hauge finnest der òg, så kanskje er det éin av desse?

 

Jeg tror ikke avisa Sogn, utgitt i Sogndal og Lærdal skriver en historie fra Sogndal (Soknedal) i Rogaland uten at de hadde oppgitt fylke for å unngå misforståelser.

Men at de har tatt en bløff for å øke salget litt er ikke utenkelig 🙂

  • Liker 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Eg trur at ein kan seia at historiea om den skinnedøde mammen i 1880, som eit avslutta kapittel.

 

Sogelaget i Sogndal er ukjent med denne hendinga.  Det same med Fylkesarkivet i SF.

 

Og det kan tenkjast at svaret er siste linja hos Ivar Moe i # 17:

Ein bløff for å auka salget i avisa Sogns Tidende.

———

Har du fleire helga utfordringar til meg (og andre), Ivar ?

  • Liker 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.