Gå til innhold
Arkivverket

Problemer med vising av søkeresultat?


Morten Sylte
 Del

Recommended Posts

Er det kun min pc eller har digitalarkivet eit problem knytt til vising av enkelte søkeresultat? Eg søker i skifteregisteret for Sunnmøre og systemet produserar tydeligvis eit resultat men eg får ikkje fram vising av resultatet. Sjå vedlagt skjermbilete 1 ... Resultatet vert det same uansett visningstype (liste eller tabell). Det same gjeld nettlesar. Eg brukar normalt Firefox men fikk same "problemet" med Chrome ...

 

Ved søk t.d. i fødderegisteret for Vanylven sogn har eg ikkje dette problemet ... Sjå vedlegg 2.

vedlegg1.jpg

vedlegg2.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skifteregisteret ble lastet opp på nytt sist fredag da du prøvde deg på det. Det er rett og slett korrekturmeldinger som har vært gjennomgått, og registeret er rettet der det viste seg å være feil.

 

Når en slik kilde blir rettet opp blir det feil i søket frem til indekseringen går om natten, slik at når du prøve dagen etter er feilen borte. (En annen ting er at vi faktisk må gjøre det om igjen, fordi to feil ikke var blitt rettet som de skulle, slik at dette kommer til å skje igjen en gang til i løpet av uken).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.