Gå til innhold
Arkivverket

Sværholdt Dahl


Haavard T. Gjestland
 Del

Recommended Posts

Jeg søker opplysninger om en person med navn Sværholdt Dahl. Alt tyder på at Sværholdt er fornavn, med det lyder underlig? Hans kl være født på Lillehammerkanten i 1889, foreldre Marten (Morten eller Martin?) Dahl og Hanna Johannesen. Han blir gift med Fransiska Eline Kofoed fra Vardø. Hun er født i 1899. De emigrerer til Canada i 1929 med båt fra Trondhjem til Halifax. I passasjerlisten er de oppført som minerer (gruvearbeidere). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nummer 71

 

Troms fylke, Tromsø i Tromsø, Ministerialbok nr. 15 (1889-1899), Fødte og døpte 1890, Side 21
Permanent bilde-ID: kb20050307020973
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20050307020973
Permanent bildelenke: http://urn.digitalarkivet.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050307020973.jpg
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fransiska Dahl

 in the Washington, Marriage Records, 1854-2013

 

Name: Fransiska Dahl
Gender: Female
Application Age: 40
Birth Date: abt 1899
Birth Place: Varda, Norway
Application Date: 28 Sep 1939
Application Place: Whatcom, Washington, USA
Spouse: George Albin Jalinson

 

 

Dette er mannen Fransiska Dahl giftet seg med i Washington i 1939

 

https://www.digitalarkivet.no/view/8/pe00000000220467

Endret av Sven Hjortland
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flott hjelp!

Et par ord om hva jeg egentlig er ute etter. Blant gammelt bildemateriale fra min kones familie har vi et bilde av en av hennes oldefedre. På armlenet på stolen han sitter i sitter en ung dame. Det store spørsmålet har vært: Hvem er damen? Noen mente å ha hørt om "familie" i Amerika, og et navn "Siska". Etter hvert fant vi ut at oldefarens søster Marie ble gift med en Hans Christian Kofoed i Vardø. De fikk 6 barn, hvorav en het Franziska Eline. Franziska ble gift med Sværholdt Glærum Dahl, og de emigrerte til British Columbia i Canada. Resteb kjenner du til. Håpet har vært å finne slektninger etter Franziska, men mye tyder på at hun var barnløs. Ingen synes dermed å kunne verifisere om damen på bildet vært er Franziska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sven Hjortland skrev:

 

Takk for flott hjelp!

Et par ord om hva jeg egentlig er ute etter. Blant gammelt bildemateriale fra min kones familie har vi et bilde av en av hennes oldefedre. På armlenet på stolen han sitter i sitter en ung dame. Det store spørsmålet har vært: Hvem er damen? Noen mente å ha hørt om "familie" i Amerika, og et navn "Siska". Etter hvert fant vi ut at oldefarens søster Marie ble gift med en Hans Christian Kofoed i Vardø. De fikk 6 barn, hvorav en het Franziska Eline. Franziska ble gift med Sværholdt Glærum Dahl, og de emigrerte til British Columbia i Canada. Resten kjenner du til. Håpet har vært å finne slektninger etter Franziska, men mye tyder på at hun var barnløs. Ingen synes dermed å kunne verifisere om damen på bildet er Franziska.

Endret av Haavard T. Gjestland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
On 2/3/2019 at 2:56 AM, Haavard T. Gjestland said:

Jeg søker opplysninger om en person med navn Sværholdt Dahl. Alt tyder på at Sværholdt er fornavn, med det lyder underlig? Hans kl være født på Lillehammerkanten i 1889, foreldre Marten (Morten eller Martin?) Dahl og Hanna Johannesen. Han blir gift med Fransiska Eline Kofoed fra Vardø. Hun er født i 1899. De emigrerer til Canada i 1929 med båt fra Trondhjem til Halifax. I passasjerlisten er de oppført som minerer (gruvearbeidere). 

 

Can anyone help with marriage records for Svaeholdt Dahl and Francisi E. Kofoed in Norway thank you 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.