Gå til innhold
Arkivverket

Stedsnavn i Furnes i Ringsaker?


Jan Ove Olsen
 Del

Recommended Posts

Er det noen som er lokalkjent i Furnes som kan fortelle meg om en boplass som i kirkeboka blir kalt Agnes og hvor ligger den. Det er brukt i kirkeboka fra 1933.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Jan Ove Olsen skrev:

Er det noen som er lokalkjent i Furnes som kan fortelle meg om en boplass som i kirkeboka blir kalt Agnes og hvor ligger den. Det er brukt i kirkeboka fra 1933.?

 

Legg ved lenke til der du fant det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra matrikkelutkastet 1950:

 

Furnes herad

209 Spidalen  
22 Agnes 0 mark 04 øre  Agnethe Pedersen  

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke treff på Seeiendom.no på annet enn (Ringsaker) 0412-209/1 - ikke bruksnummer 22. 

 

SØKERESULTAT 

RINGSAKER 0412-209/1

RINGSAKERVEGEN 921, 2384 BRUMUNDDAL

 

RINGSAKER 0412-209/1

RINGSAKERVEGEN 933, 2384 BRUMUNDDAL

 

RINGSAKER 0412-209/2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agnes ligger i Nordåsen etter Spikedalsvegen. Nabo er Øvre, men alle sier Øverli, og min morfar er født i Øverli. Siden jeg har vært mye i Øverli fra barnsben, har jeg også vært i selskap i Agnes. Furnes gikk sammen med Ringsaker i 1964. Grunn nr er derfor byttet, tror til 697.  Hilsen Grete 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Takk for SMS også. Jeg skulle gjerne ha hjulpet deg med ett bilde, men det har jeg ikke.  Det er lite med bilder fra "gamle dager", da veldig få hadde fotoapparat. Og film kostet også penger. Men jeg skal sende deg en PM med navn og telefonnummer til en i familien du kan spørre om bilde eller kanskje vedkommende vet noen som har. Jeg mener at huset er der fortsatt.  Hilsen Grete

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.