Gå til innhold
Arkivverket

Anna Mathiasdotter Nes 6.6.1897 Hvor ble det av henne i Amerika?


Truls Songstad
 Del

Recommended Posts

Anna Mathiasdatter Nes fra Eid i Nordfjord dro til Amerika. Men hvor ble det av henne? Hun var en liten jente på Nes i 1910. https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01036740003049

Hun skal ha giftet seg med en Sivertsen fra Haugesund. De skal ha en sønn som het Olav. Jeg finner at hun dro som "housewife" med Bergensfjord til NY 1925 med kurs for Minnesota. Hun skal ha bodd i Seattle. Jeg tror kanskje hun giftet seg i Haugesund, for der skal hun ha oppholdt seg med sine to søstre Petra Amalie Olsen og Margit Mathisen, som begge er gravlagt i Haugesund. Noen som kan finne giftermålet i Haugesund og ellers noe fra USA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Truls Songstad skrev:

Anna Mathiasdatter Nes fra Eid i Nordfjord dro til Amerika. Men hvor ble det av henne? Hun var en liten jente på Nes i 1910. https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01036740003049

Hun skal ha giftet seg med en Sivertsen fra Haugesund. De skal ha en sønn som het Olav. Jeg finner at hun dro som "housewife" med Bergensfjord til NY 1925 med kurs for Minnesota. Hun skal ha bodd i Seattle. Jeg tror kanskje hun giftet seg i Haugesund, for der skal hun ha oppholdt seg med sine to søstre Petra Amalie Olsen og Margit Mathisen, som begge er gravlagt i Haugesund. Noen som kan finne giftermålet i Haugesund og ellers noe fra USA?

 

Kan ikke se at de hadde noen sønn som het Olav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ann-Mary Engum skrev:

 

Kan ikke se at de hadde noen sønn som het Olav.

Han står der han også født 1907 og han emigrerte i 1927 han også - fra Bergen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver i innlegg 1 at Anna ble gift med Sivertsen.Og at de hadde en sønn Olav.

Olaf var broren til Anna.Ikke sønn.

 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ann-Mary Engum skrev:

Har ikke funnet at hun på noe tidspunkt har bodd i Seattle.

Men sånn er det ofte. Fjerne slektninger husker litt feil. 

Kan du finne når Olav døde også? Eller giftet seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Ann-Mary Engum skrev:

Har så langt kun funnet ham i Census 1930.

 

Missforsto deg - trodde du ikke fant ham på Eid i 1910

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Ann-Mary Engum skrev:

Kanskje derfor jeg ikke finner ham i Census 1940?

 

Han kan umulig ha vært hjemme i i 1940. Men takk for god hjelp! Holder på med Bygdebok for Eid og da er det kjekt å finne ut hvor det ble av alle sammen som dro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nok helt sikkert kona til "din Olaf Ness.

 

Søkte på Martha Ingrid Kerrott Ness.

Da kom en lenke på Ancestry opp der jeg ser at ektemannen het Olaf Mattiassen Ness.

 

(Greg Loftness Public Family Tree)

 

 

Har ikke funnet minneord på noen av dem.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.