Gå til innhold
Arkivverket

Begrenset tilgang på disse bøkene-hvorfor?


Torbjørn Steen-Karlsen
 Del

Recommended Posts

Når jeg logger meg inn på disse to bøkene får jeg opp begrenset tilgang. Hvorfor det? Jeg har da vært inne i disse og funnet slekt mange ganger:

 

 

Slektregister for Drangedal B.1 : Ekteskap inngått i perioden 1697-1768 (Bjørn Edvin Holte, Drangedal 1999)

Slektregister for Drangedal B.2 : Ekteskap inngått i perioden 1768-1856 (Bjørn Edvin Holte, Drangedal 1998)

 

Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje ei pirat-utgåve du har brukt då.

Er dette på Nasjonalbiblioteket?

Det kan vere opphavsrettshavaren (vanlegvis forfattaren) som ikkje tillet gratis tilgang for alle.

Kanskje du må betale for boka sjølv, i staden for å late andre gjere det for deg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har andre også begrenset tilgang på disse hvis de logger seg inn via Nationalbiblioteket?

 

Endret av Torbjørn Steen-Karlsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Torbjørn Steen-Karlsen skrev:

Har andre også begrenset tilgang på disse hvis de logger seg inn via Nationalbiblioteket?

 

Begrenset tilgang  som innlogget her også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bety at forfatterne har bedt om begrensning i ettertid (etter at de oppdaget at bøkene var lagt ut). Har opplevd dette tidligere.

 

DTH

Endret av Dag T. Hoelseth
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Torbjørn Steen-Karlsen skrev:

Ja det er Nasjonalbiblioteket og jeg har brukt dem der før. Så det er ingen piratutgave.

 

nei - det er vel rettare å seie at det var ei kaper-utgåve... 

  • Haha 1
  • Forvirret 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vel de fleste setter stor pris på at så mye blir digitalisert og lagt ut, men siden forfatter/utgiver ikke blir spurt før de legges ut, så kan man nok oppleve dette en gang i blant.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg reknar med at rett svar alt er gitt her, men dersom du ynskjer eit heilt presist svar kan du prøve veiledningen@nb.no

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.