Gå til innhold
Arkivverket

Anders og Milla Eriksen


Heidi Strand Myrvang
 Del

Recommended Posts

Hei, jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å finne ut noe som helst om Anders og Milla Eriksen som mest sannsynlig vokste opp i eller rundt Tromsø/Tromsøya. Her fikk de en datter Sigrid Johanne 1.7.1913 (d. Østre Toten 15.7.2005, gift Rekslen). Både Anders og Milla var døve og satte bort Sigrid Johanne. De bodde på døvehjemmet på Andebu. Jeg finner dem ikke ved å søke på Digitalarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Heidi Strand Myrvang skrev:

Hei, jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å finne ut noe som helst om Anders og Milla Eriksen som mest sannsynlig vokste opp i eller rundt Tromsø/Tromsøya. Her fikk de en datter Sigrid Johanne 1.7.1913 (d. Østre Toten 15.7.2005, gift Rekslen). Både Anders og Milla var døve og satte bort Sigrid Johanne. De bodde på døvehjemmet på Andebu. Jeg finner dem ikke ved å søke på Digitalarkivet.

 

Har du funnet dåpen til Sigrid Johanne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Dåpen til Mille Sofie

SATØ, Tromsøysund sokneprestkontor, G/Ga: Ministerialbok nr. 8, 1914-1922, s. 17
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb10811410120019

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Margun Kristiansen skrev:

 

 

 

Dåpen til Mille Sofie

SATØ, Tromsøysund sokneprestkontor, G/Ga: Ministerialbok nr. 8, 1914-1922, s. 17
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb10811410120019

 

 

 

Lenken viser dåpen til Sigrid Johanne.

Ikke Mille Sofie.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skylde meg å si tusen takk så lenge, jeg skal se mer på dette ila de nærmeste dagene!

 

Gravstøtten har jeg funnet, den er på kirkegården der jeg bor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Heidi Strand Myrvang skrev:

Må bare skylde meg å si tusen takk så lenge, jeg skal se mer på dette ila de nærmeste dagene!

 

Gravstøtten har jeg funnet, den er på kirkegården der jeg bor:)

 

Ja,regnet med at du visste om gravstøtten.

Men greit å legge det inn,slik at hjelpere får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan se ut som dere har funnet dem:) Det må kanskje kryssjekkes litt med tanke på Anders, men Mille Sofie er i allefall relativ riktig. Tusen takk for disse sporene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Heidi Strand Myrvang skrev:

Det kan se ut som dere har funnet dem:) Det må kanskje kryssjekkes litt med tanke på Anders, men Mille Sofie er i allefall relativ riktig. Tusen takk for disse sporene!

 

Sigrid Johanna sto som "egte".

 

Man bør nok finne vielsen til foreldrene for å få klarlagt helt sikkert hvem foreldrene var.

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bladd i de skannede kirkebøkene på DA og sidene for 1911-1919 er borte for Skjervøy sogneprestkontor, noen måte å finne de på ellers? Tror etter mye kryssjekk at dette dreier seg om Anders Mathias Eriksen, f. 4.9.1885 i Kvænangen, far Erik Johan Jonatansen f. 20.1.1852 d. juni 1927 og mor Ragnhild Per/Pedersdatter f. 1851-53.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.