Gå til innhold
Arkivverket

Etterlysning av etterkommere av Signe Theodora og Anton Desserud i Canada.


Sissel Endresen
 Del

Recommended Posts

Jeg driver på med slektsforskning og trenger hjelp i forhold til slekt i Canada.  Håper noen kan hjelpe meg noe.

 

Signe Theodora kom fra Frosta/Trondheim og var født 28. november 1898 og hennes mann Anton Desserud var født 1883 i Sigdal, Buskerud.  De flyttet til Canada.

Han døde i Montreal, Quebec 8. desember 1977 og hun døde samme sted 5. mars.

Jeg har greid å finne ut at de hadde barna: Gudrun Todeschuck (Hadde vist 3. barn)  som jeg gjerne skulle hatt familieopplysninger om, så har de Joan Kroll, Sonja Hinksmann, Alf Desserud og

Richard Desserud som jeg skulle hatt hjelpe til familieopplysninger om.

Datteren deres Margaret Signe Dresserud Brigden (død 24. mai 1991)var gift med William Brigden død 13. september 1995 i Quebec.  De hadde 6. barn. Skulle gjerne hatt navnene på disse barnene og eventuelle etterkommere.  

De hadde og en datter som het Barbara Ann Cooper f. 1934.  Gift med John Patioson Cooper. Barbara Ann døde i St.Lambert 4. juni 2012.  Skulle gjerne vist om hun hadde ektefelle og etterkommere.

De hadde en sønn Per Dresserud født i 1923.  Han var gift med Clare Mac.Donald.  Han døde 5. februar 2002 i Calgary.  Har navnene på barna: Peggy, Susan, Donald og Peter.  Men har ingen flere opplysninger om denne familien.

 

Jeg har greid å få noen opplysninger fra slekt, så har jeg funnet noe på nettet.  Fikk kontakt med en etterkommer av Per Dresserud i 2018 som skulle hjelpe meg.  Har purret flere ganger, men ikke fått noe mer svar.

 

Håper å få hjelp på denne siden.  Med vennlig hilsen Sissel Endresen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Takker for svar jeg har fått.  Men er det noen internettsider i Canada event. aviser hvor man kan etterlyse etterkommere av Signe og Anton Desserud?  Har jo funnet en person på Facebook, men har ikke fått noen svar.  Med vennlig hilsen Sissel Endresen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Sissel Endresen skrev:

Takker for svar jeg har fått.  Men er det noen internettsider i Canada event. aviser hvor man kan etterlyse etterkommere av Signe og Anton Desserud?  Har jo funnet en person på Facebook, men har ikke fått noen svar.  Med vennlig hilsen Sissel Endresen.

 

Sendte du venneforespørsel?

Eller kun melding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ann-Mary Engum skrev:

 

Sendte du venneforespørsel?

Eller kun melding?

De Det var et nytt innlegg i saken.  Jeg er usikker på hvordan jeg kan få sendt ut en etterlysning i Canada så jeg kan få kontakt med noen gjenlevende etterkommere?

 

På 24.2.2019 den 14.26, Sven Hjortland skrev:

desserud.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en ny forespørsel i saken.  Jeg skulle meget ha fått etterlyst gjenlevende etterkommere i Canada av familien.  Har de noen egne sider til dette?  Er det noen aviser jeg kan forsøke?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å kontakte de avisene der nekrologene er funnet,og legge inn etterlysning der.

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.2.2019 den 14.15, Sissel Endresen skrev:

Jeg driver på med slektsforskning og trenger hjelp i forhold til slekt i Canada.  Håper noen kan hjelpe meg noe.

 

Signe Theodora kom fra Frosta/Trondheim og var født 28. november 1898 og hennes mann Anton Desserud var født 1883 i Sigdal, Buskerud.  De flyttet til Canada.

Han døde i Montreal, Quebec 8. desember 1977 og hun døde samme sted 5. mars.

Jeg har greid å finne ut at de hadde barna: Gudrun Todeschuck (Hadde vist 3. barn)  som jeg gjerne skulle hatt familieopplysninger om, så har de Joan Kroll, Sonja Hinksmann, Alf Desserud og

Richard Desserud som jeg skulle hatt hjelpe til familieopplysninger om.

Datteren deres Margaret Signe Dresserud Brigden (død 24. mai 1991)var gift med William Brigden død 13. september 1995 i Quebec.  De hadde 6. barn. Skulle gjerne hatt navnene på disse barnene og eventuelle etterkommere.  

De hadde og en datter som het Barbara Ann Cooper f. 1934.  Gift med John Patioson Cooper. Barbara Ann døde i St.Lambert 4. juni 2012.  Skulle gjerne vist om hun hadde ektefelle og etterkommere.

De hadde en sønn Per Dresserud født i 1923.  Han var gift med Clare Mac.Donald.  Han døde 5. februar 2002 i Calgary.  Har navnene på barna: Peggy, Susan, Donald og Peter.  Men har ingen flere opplysninger om denne familien.

 

Jeg har greid å få noen opplysninger fra slekt, så har jeg funnet noe på nettet.  Fikk kontakt med en etterkommer av Per Dresserud i 2018 som skulle hjelpe meg.  Har purret flere ganger, men ikke fått noe mer svar.

 

Håper å få hjelp på denne siden.  Med vennlig hilsen Sissel Endresen.

 

 

Litt pirk!

 

Det blir feil å si at Signe Theodora var fra Frosta,Trondheim.

 

Frosta er i Nord-Trøndelag,og Trondheim er i Sør-Trøndelag.

 

Sammenslåing av de to fylkene:

Trøndelag fylke ble opprettet  1 jan 2018.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.