Gå til innhold
Arkivverket

Historiske bilder


Tom Larsen.
 Del

Recommended Posts

Ser at det er mulig å åpne brukerkonto,  det jeg da lurer på er  hva slags bilder vil være interessant for dere å ha der.

Jeg har ca 30 gamle fotoalbumer med personfotografier (dessverre mange uten navn)  for det meste visitkort fotografier og noen metall fotografier. (+ noen glass negativer.)

noen album vet jeg hvilken person / familie som har vært eier  og regner med at de fleste bildene er deres nærmeste familie og venner.

Er det noe dere vil ha der og som jeg kan laste opp. ?

 

Tom

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt med vår fotoarkivar, og hun skriver følgende:

 

Vi har ikke åpnet for at brukere kan laste opp sine egne fotografier enda. Vi publiserer kun foto hvor originalene er en del av Arkivverkets bestand. Dersom han ønsker å avlevere fotoalbumene, kan han ta kontakt med Bevaringsvurdering og privatarkiv i Arkivverket, så vil de foreta en bevaringsvurdering av materialet. Det vil være interessant å vite noe om omtrentlig tidspunkt hvor fotografiene er tatt, fotograf, tilstand mm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.