Gå til innhold
Arkivverket

HVem var de biologiske foreldrene til Lulu f. 1898 i New York


Bente Borgen
 Del

Recommended Posts

Jeg undres på om det er mulig å få hjelp til å finne de biologiske foreldrene til Lulu Kathrine Thompson, født i desember 1898 i New York?

Den amerikanske slektshistorien forteller at foreldrene var lekter-fører Knut Thompson født i 1836 i Norge og moren var Anna f. 1865 i Norge. Knut hadde vært gift tidligere.

Jeg prøvde å legge inn census for NY i 1900, men familien var delt inn på to sider, Denne siden inneholder Lulu + to av søsknene. Foreldrene er på forrige side, men filen var for stor.

I 1900 døde moren og faren forsvant på sjøen. Alle barna ble adoptert bort til ulike familier som visstnok hadde vært venner/familie av foreldrene. Lulu kom  til Theodor og Malene Olsen fra Stavanger. Far / mor eller begge kom visstnok fra Stavanger-området. Barnebarnet til Lulu, i California, har prøvd i lengre tid å finne sine biologiske røtter, men har ikke klart det.

Knut emigrerte, ifølge census 1900 i 1869, mens Anne som var 29 år yngre, emigrerte i 1884. De giftet seg i 1885.

 

I folketellingen for Stavanger i 1865, finner jeg kun en Knut Thomsen født omtrent på den riktige tiden. Han er hattemaker og gift med Kristine.

 

Jeg krysser fingrene for litt hjelp .............

 

1900 Lulu Thomsen the rest of the famili at the top (2).jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En enkemann Knud Thomasen viet 19/7 1885 i Brooklyn med Anne Marie Marum. Han fra Stavanger og hun fra Larvik

 

marum.JPG

Endret av Anne Tonby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen takk, Hanne!

Tyder jeg det riktig når jeg mener det står at faren til Knud Thompsen er Thomas Thomasen? Og moren er Oline/Oline f, Sømme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.