Gå til innhold
Arkivverket

Adriaan Geelmuijden 1669 - 1722. født i Bergen døde i Amsterdam. Hadde han barn med sin kone nr. 2 Jacoba Pelt ?


Ivar Moe
 Del

Recommended Posts

Adriaan Gerritsz van Geelmuijden  var først gift med Catharina Abo og hadde en del barn med henne.  I 1706 gifter han seg med Jacoba Pelt 1671 - 1734, datter av Philips Pelt og Jacoba van Vicquevoort.

 

Antar det er skrevet side opp og side ned om Geelmyden slekta, men finnes det noe om evntuelle barn etter Adriaan i andre ekteskap ?

 

Takker for alle tips og hjelp som måtte komme. 

 

Mvh

Ivar

 

 

Endret av Ivar Moe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke svare på spørsmålet. Men en Anna Pelt var gift med Cort Sivertsen Adeler, så her det duket for oppnøsting av artige (mulige) slektsforbindelser ... Anna var datter av Arnold Pelt og Susanne van Gansepoel.

 

DTH

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dag.

 

Ja det er spennende slekter. Det er Catharina Gansepoels aner i Holland + inngifte familier jeg holder på å nøste opp.

Vedrørende Pelt familien så gifter 4 Pelt brødre seg med 4 Gansepoel søstre. 

Det er også røtter til Trondheim, Kristiansand, Bergen mm.

 

Men klarer ikke å finne barn etter Adriaan og Jacoba så kanskje det ikke var noen ? Men vil jo tro at det må stå noe om dette i slekstskrønikene.

 

Mvh

Ivar

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Dag T. Hoelseth skrev:

Anna var datter av Arnold Pelt og Susanne van Gansepoel.

 

Her er hva jeg har på Arnold og Susanna

 

image.png.1e91b26b81243d563db4b262113eb8ea.png

 

 

Endret av Ivar Moe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg sjekket ikke siden selv for de navnene du forespør, det var kun et apropos til Geelmuyden slekten. Jeg har vært i kontakt med website-eier for en tid siden, i forbindelse med med et DNA-treff (som det ikke kom noe ut av).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Jan-Thore Solem skrev:

Ja, jeg sjekket ikke siden selv for de navnene du forespør, det var kun et apropos til Geelmuyden slekten. Jeg har vært i kontakt med website-eier for en tid siden, i forbindelse med med et DNA-treff (som det ikke kom noe ut av).

 

Uansett, takk skal du ha. Det var greit å se denne slektstavlen.

Mvh

Ivar

Endret av Ivar Moe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.