Gå til innhold
Arkivverket

Fødselsdato/år/sted for Echardt/Eggert Jacob Klerck og Dorothea Lovusa Zophmann


Christel Rasmussen
 Del

Recommended Posts

Jeg har prøvd å finne fødselsdato/år/sted for 

Echardt/Eggert Jacob Klerck. I MyHeritage finner jeg 26. okt. 1737 i Kjøbenhavn og i FT 1801 for Bergen beregnet fødsel 1740.

Dorothea Lovisa Zophmand er ifølge FT 1801 for Bergen beregnet født 1755.

Da de giftet seg i Kjøbenhavn 26. mars 1771, går jeg ut fra at også hun ble født der.

Jeg har søkt på Family Search, men uten hell.

Er det noen som har vært borti disse 2 eller deres sønn Jacob Klerck som ble født 29. april 1794 i Bergen. Han fikk en del uekte fødte barn på Bjordal med Anne Christine Molberg.

Hyggelig hvis noen hadde litt informasjon.

Mvh Christel Rasmussen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være samme familie

De til Forsendelse med Posten allene privilegerede Kiøbenhavnske Tidender (1762-1808)

 

6. oktober 1769

 

image.png.c459de4aef68bb7ceb5fb3fb5a41abd6.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Ivar Moe said:

Kan det være samme familie

 

Yes. Per marriage record for Echardt Klerck, he was "kiøbmand i det octroyerede Islandske og Findmarkske Compag. Tieneste." See tyding at https://forum.arkivverket.no/topic/231292-vielse-echardt-klerck-og-dorothea-lovisa-zophmand-i-kjøbenhavn/?tab=comments#comment-1970638

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen er interessert i å lese hva en dyktig historiker har skrevet om Eggert og familien, kan de lese Jens Petter Nielsens bygdebøker for Alta ikke minst madame Klerck får omtale der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye interessant. Takk til alle dere som har kommet med innlegg.

Egentlig hører ikke Klerck-Familien til mine direkte aner, men min tippoldemor var søster til Anne Christine Molberg som hadde 1 nesten 2 uektefødte barn med Jacob Klerck.

 

Mvh Christel Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.