Gå til innhold
Arkivverket

Overføring av databasen "Konfirmerte i Førde 1748-1797" til "nye" Digitalarkivet samt spørsmål om evt. skanning av desse listene


Torbjørn Igelkjøn
 Del

Recommended Posts

Her kjem eit spørsmål som kunne ha vore stilt fleire stader, men eg stiller spørsmålet her og håpar på at også Kristian får med seg dette 😉

 

I "Gamle" Digitalarkivet finst databasen "Konfirmerte i Førde prestegjeld 1748-1797", og om denne står det at

 

Sitat

 

Konfirmantene er registrert ved Statsarkivet i Bergen, høsten 2000.

Ettersom kirkeboken for Førde mangler for årene 1764-1781, gir konfirmantregisteret et nyttig tilskudd til personkildene. 
 

ASC, 25.09.2000 

 

 

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&gardpostnr=&personpostnr=&sidenr=1&filnamn=kf14321748&visdok=vis

 

Eg lurer på

 

  • Vil denne databasen bli overført til "Nye" Digitalarkivet?
  • Er det mogeleg å få skanna konfirmantlistene som dannar grunnlaget for databasen?

 

Sjå også denne tråden som m.a. omhandlar manglande kyrkjebøker i perioden 1765-1781:

 

 

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg laget en sak på dette i listen vår over feil og mangler. Saken står på meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.