Gå til innhold
Arkivverket

Transkribering av 1920-tellingen Rogaland


Arkivverket - Renathe-Johanne Wågenes
 Del

Recommended Posts

Transkriberingen av 1920-folketellingen er i full gang. Dette arbeidet gjøres av frivillige på dugnad. 

Pr 11 mars 2019 har vi mottatt 58 ferdig transkriberte herreder. ca 240 herreder er under transkribering. 

Dette synes vi er veldig bra og setter stor pris på dugnadsånden der ute. 

 

Rogaland fylke har tidligere ikke vært mulig å reservere for transkribering. Årsaken til dette er at vi har en transkribering i bokform som vi ønsket å bruke. Dette viser seg nå å ikke være mulig. Vi åpner derfor nå for transkribering av 1920 for Rogaland. 

 

Vil du være med på dugnaden? Da er det viktig at du leser informasjonen her først

https://www.digitalarkivet.no/content/432/folketeljinga-1920

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg har et problem som jeg ikke vet helt hvor jeg skal henvende meg for å få løst.
Jeg meldte meg som frivillig til transkriberingen, men det viser seg å være umulig for meg å få sendt inn 
"teielovnad og databehandlaravtale". Etter å ha fylt ut alt, og prøve å sende det, kommer det bare opp en notis med "500: Server error".

Jeg logger på med BankID fra DNB, men er bosatt i Spania. Kan dette ha noe å si?

Endret av Wenke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
14 timer siden, Else B. Rustad skrev:

Det som jeg synes er synd, er at "Wenke" må vente månedsvis på svar her. Det skulle ikke være nødvendig.

Hei

Dette er ordnet direkte mellom Wenke og Digitalarkivet og har gått utenom debattforumet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Arkivverket - Renathe-Johanne Wågenes locked og unpinned this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.