Gå til innhold
Arkivverket

Båtruter


Agnar Magne Drevdal
 Del

Recommended Posts

Båtruter fra Sogn via Bergen,England til Amerika rundt 1890. Navn på båter og rederier ,det ble vel byttet båt i Bergen og England? Trenger litt hjelp her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Drevdal skrev:

Båtruter fra Sogn via Bergen,England til Amerika rundt 1890. Navn på båter og rederier ,det ble vel byttet båt i Bergen og England? Trenger litt hjelp her.

 

Her må du gi litt flere opplysninger.

Hvem er det du prøver å finne?

 

Fint hvis du kan endre til fullt navn.

Jfr.  forumreglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere personer jeg følger,men jeg jeg kan følge den ene Ole Andersen Røneid min bestemors bror f.1878. Fant han i utvandrerlistene fra Bergen den 30 april 1900. Spørsmålet mitt er ,hva hette båten han reiste med og reiseruten videre. Han havna tilslutt i N. Dak. Ble det kjøpt billettpakke helt fra Sogn til N. Dak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også funne den siden du sendte meg. Men det jeg lurte på var båtruten over Nordsjøen og  reisen videre til N. Dak. og navn

på båter. Han brukte en båt fra Sogn byttet båt i Bergen og i England for å seile til New Youk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C9TH-N2B7?i=243&cc=1368704

Name: Ole Ronna
Event Type: Immigration
Event Date: 12 May 1900
Event Place: Ellis Island, New York City, New York, United States
Residence Place: Bergen
Gender: Male
Age: 22
Marital Status: Single
Nationality: Norway, Norwegian
Birth Year: 1878
Departure Port: Liverpool
Ship Name: Campania
Arrival Contact Name: H Sandvik
Arrival Contact Name Relationship: Cousin
Page Number: 161
Affiliate Line Number: 0006
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen. Min bestemor hadde 3 søsken til som reiste fra Bergen  1. Henrik Anderson Røneid f.1885 fra Bergen 23 mars 1905. 2. Britha Andersdatter Røneid f.1883. Fra Bergen 16 mai 1902.  3. Kristen A. Røneid f 1881  fra Bergen 24 april . Trenger hjelp til og finne avgang fra Liverpool. Og så lurer jeg på om den videre reisen i Amerika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.