Gå til innhold
Arkivverket

Sjur Pederson Urnes - Sever Peterson 1829-1876 - eit kjempemysterium i Wisconsin - tolking av kart frå 1877? - kan gåta kring Sjur frå Hafslo og kona Anna frå Gransherad endeleg løysast?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Sjur Pederson (Urnes), yngste son av Peder Olson (1788-1833) og Elisabeth Ambjørnsdotter (1793-1857), husmannsfolk på Plassen i Kinsedalen under Urnes i Hafslo. var fødd i Hafslo 16.2.1827 og utvandra til Amerika ugift i 1857, kort før mori døydde.

 

FT1860 syner at Sever Peterson (30) då budde hjå broren Peter i Ridgeway township township, Iowa Co., WI:

 

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GBS6-8FR?i=9&cc=1473181

 

I 1867 flytte Peter med huslyden sin til ein farm i Burnside township, Trempealeau Co., WI, og

 

FT 1870 syner dei alle, inkl. Sever (40) på nemnde bustad:

 

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HT-6SXS-BLP?cc=1438024

 

Men kva skjedde so?

 

Følgjande vigsle er finni i Trempealeau Co., WI i 1872:

 

Name Syvert Pederson
Event Type Marriage
Event Date 03 Apr 1872
Event Place Burnside, Trempealeau, Wisconsin, United States
Gender Male
Race White
Birthplace Norway
Father's Name Peder Olson
Mother's Name Elizabeth Andy.Nsdatter
Spouse's Name Anna Ke.Byansdatter
Spouse's Gender Female
Spouse's Race White
Spouse's Father's Name Kezbion Su.Mufsen
Spouse's Mother's Name Mariah Ke.Byansdatter

 

Kona er før identifisert som Anna Herbjørnsdotter frå Hovindbøle i Gransherad (Tinn), ei dotter av gardbrukar Herbjørn Gunnulfson på Hovindbøle og kona Margit Tovsdotter frå Brynildsrud og f. i Gransherad 25.12.1834.  Anna  utvandra til Amerika i 1871. 

 

Broren Peter flytte våren 1880 med huslyden sin til Minneapolis, MN og sidan vidare til Norman Co., MN

 

Her er eit kart over Burnside township frå 1877, men eg greier ikkje å lesa den vesle skrifti...  Kanskje nokon andre greier dette?  I alle fall bør Peter vera nemnd på dette kartet, men kva med Sjur og Anna?

 

På kyrkjegarden East Bennett Valley nær Chimney Rock, Trempealeau Co., WI finn me gravi til Sever Peterson, som vert sagt ha mist livet då hestespannet hans sprang vekk, i 1876.

 

* Men nokon dødsdato har eg ikkje greidd å finna...?

 

* Og eit anna stort mysterium er spørsmålet om lagnaden til kona Anna?

 

Dei siste to utfordringane er vel kjernepunkti i denne saki, men kanskje landkartet frå 1877 kan vera ein veg til målet?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Randi for ei super melding!

 

Du har heilt klart råka «Jackpotten».  S. P. Urness og P. P. Urness MÅ vera våre folK!  Men tross ny leiting greier eg likevel ikkje finna dei på karti...

 

Kan du, eller andre, fortelja meg kva som er oppgjeve som Section number - nummeret som står på kvar kvadratiske firkant (mellom 1 og 36)?

 

Ein ny kjempetakk for fantastisk hjelp i denne saki!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1875 

Residence Date: 1875
Residence Place: Burnside, Trempealeau, Wisconsin, USA
Relationship: Head
Neighbors: View others on page
Household Members:
Name Age

P P Urness

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm

 

Name: Salva Peterson
Residence Date: 1875
Residence Place: Burnside, Trempealeau, Wisconsin, USA
Relationship: Head
Neighbors: View others on page
Household Members:
Name Age
Salva Peterson
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salva Peterson er lista med husholdning på 1+1, og rett over på venstre side står Ole Peterson 2+1 og Peter Peterson 2+7 (det er vel den som stemmer best med antall barn?). På samme side er en Peter Peterson 3+1. P.P. Urness er lista alene.

 

P.Peterson finnes i seksjon 1, 20 og 24 i nord (hadde oversett en) og en P.Peterson i sør på grensa mellom seksjon 15 og 22.

 

Under P.Peterson i folketellinga står H.P.Ramsey (seksjon 11 sør), H.W. Ramsey seksjon 13/14 sør og Alex Sygular seksjon 13 sør. 

Endret av Renate Hagen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Randi Elisabeth og Renate for nye avklarande meldingar.  Eg ser dei veksla litt på namni sine, men me har rette folki.  Og Salva Peterson frå FT1875 er truleg «vår» Syver..

 

Ein Syver Pederson nemnast som kjøpar av land i 1877.  Ser me på kartet frå 1877, ser me at Syver ANDERSON då budde på den farmen i SE¼ SE¼ , W½ SE¼ og SE¼ SW¼ i alt 160 acres i Section 17, og han er der òg i 1880 med kona Anna utan born, men dette er openberrt ein annan person...

 

Neste store utfordringi her vert no å freista finna ut kva som skjedde med farmen til Sever Peterson - Urness i SE¼ SE¼ i  Section 18 og NW¼  SW¼ i  Section 20.

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å løysa denne kjempegåta!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Renate for ei ny utfordrande melding!

 

I skøytene som du nemner i føregåande innlegget, står det konkret Samuel Urness som kjøpar?  Særleg stussar eg svært på Section 20 frå 1875...

 

Her følgjer kva eg har skrive i manuskriptet mitt om Samuel:

 

~~~~~~~~~~~~

 

Samuel P. Urness, f. i Iowa Co., Wis. kring 1853, d. under eit opphald i Moorhead, Minn. 10.12.1882.  Han gifte seg i Trempealeau Co., Wis. 11.6.1877 med Gina Marie Olson.  Ho var f. i Dane Co., Wis. 13.8.1854 og d. i Trempealeau Co., Wis. 10.9.1901.  Samuel og Gina farma først i Chimney Rock township, Trempealeau Co., Wis., men flytte kring 1881 til Walsh Co., N.D.  Som enkje flytte Gina attende til skyldfolki sine ved Rosman Creek i Trempealeau Co., Wis. der ho budde levetidi ut.  Samuel og Gina fekk tre born i lag, men alle d. i ung alder.

 

~~~~~~~~~~~~

 

Eg ser han budde 1880 i Burnside, men truleg var det på heimefarmen etter at foreldri våren 1880 var flytte til Minneapolis, MN...

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand med denne huslyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2019 den 19.03, Lars E. Øyane skrev:

Kona er før identifisert som Anna Herbjørnsdotter frå Hovindbøle i Gransherad (Tinn), ei dotter av gardbrukar Herbjørn Gunnulfson på Hovindbøle og kona Margit Tovsdotter frå Brynildsrud og f. i Gransherad 25.12.1834.  Anna  utvandra til Amerika i 1871. 

 

Hei Lars! I kva samanheng har denne identifikasjonen skjedd? I siste utgåve av Hovinsoga (2007) side 350 er opplyst at Anne blei gift med "ein hedmarking" i USA. Men akkurat dette treng jo ikkje å vera rett.

Elles stussar eg veldig på mishandlinga av namna til foreldra til Anne (databaseopplysningar frå USA?): 

Spouse's Father's Name Kezbion Su.Mufsen
Spouse's Mother's Name Mariah Ke.Byansdatter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Renate og Anfinn for nye utfordrande svar!

 

Eg lyt etter dette tilstå eg vert ikkje riktig klok på Samuel kontra Sjur Peterson/Urness.  Kanskje Sjur heile tidi skreiv seg for Peterson, og at han må søkjast under det namnet...?  Kven veit?

 

Når det gjeld lagnaden til Anna Hovindbøle i Amerika, skal me ikkje gløyma at ho vart enke alt i 1876 etter berre fire års ekteskap.  Ho var då tross alt berre 42 år gamal og kan godt ha gift seg att med ein hedmarking......

 

Hans Johannesson Urness frå 1870 har eg kontroll på.  Han høyrde til ei anna ætt..

 

Derimot var eg overraska over Tilla Urness.  Ho heitte nok i røyndi Anna Bolette og var ei søster av Samuel P. Urness.  Eg finn ho med mann sin i Burnside i 1880, 18 år gamal, med mann:

 

Peter Finstone, fødd Noreg kring 1845, utan born, og dødsfallet hans er òg registrert i Trempealeau Co., WI som Peter N. Finstuen 21.1.1881. 

 

Anna Bolette flytte 1882 til Clay Co., MN der ho gifte seg og fekk i alt 8 born.

 

Men eit par interessante utfordringar kjem ut av dette:

 

* Nøyaktig dato og stad for fødsli til Peter N. Sagstuen?

 

* Fulle namn på foreldri hans med opphav, yrke og bustad?

 

* Utvandringsåret til Peter Sagstuen?

 

*  Nøyaktig dato og stad for vigsli til Peter N. Sagstuen og Anna Bolette aka Tilda Peterson eller Urness?

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å løysa denne kjempefloka!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forklarer denne folketellinga i Moorhead hvor Tilla bor med Martin og er feilaktig (?) innført som kone og Petrine Finstuen som stedatter. Eller kanskje Tilla egentlig er Tilla Johnsdatter Hogmo som da gifter seg til Urness-navnet etter at Finstuen dør.

 

https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:M2LK-2TY

 

Hennes grav i Moorhead

 

https://www.findagrave.com/memorial/138265966

 

Martin er senere oppført med kone Martha (samme adresse)

 

https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:KSK4-S7W

Endret av Renate Hagen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lars E. Øyane skrev:

Hjarteleg takk til Renate og Anfinn for nye utfordrande svar!

 

Eg takkar for takken, men ser ikkje at eg har fått noko svar på kommentaren min. Eg stilte vel helst eit spørsmål eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker mer og mer sannsynlig at Tilla er Hogmo. Landdokumentet som omtaler henne som Tilla Urness, enke etter Finstuen, er fra 1882 så hun kan ha giftet seg med Martin Urness etter Finstuen. Familysearch har henne gift med Martin Urness i 1879 (finner desverre ikke kilden til vielsen). Fant derimot konfirmasjonen til en datter, Charlotte Amanda, født rundt 1883. 

 

Rettelse: Beklager. Ser nå at Finstuen først døde i 1881.

 

 

 

 

C8910BF8-327B-4180-9BE4-878FB031A204.jpeg

Endret av Renate Hagen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dåpen til Charlotte Amanda Urnes. Mor er Tilla Johnsen

 

Name: Charlotte Amanda Urnas
Baptism Age: 0
Record Type: Baptism 
Birth Date: 16 Jul 1883
Baptism Date: 4 Jan 1884
Baptism Place: Fargo, North Dakota, USA
Father: M P Urnas
Mother: Tilla Johnsen
Church Name: First Lutheran
Church Location: Fargo, North Dakota
Endret av Randi Elisabeth Haugros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved Charlotte Amandas dåp i kirkeboka står det mor Tilla Johnsdtr.

Faddere er Lars Kvisstad, Ole Hadeland og Anna Urnæs.

Endret av Randi Elisabeth Haugros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargo, North Dakota:

Anna Boletta Urnæs, 23 år, f. I Dane, vies  23. september 1885 til George K. Rosel, 26 år. 

 

Hennes foreldre er P.P. Urnæs og Kirsti S. Urnæs

 

I 1888 døpes Anna P. Urnæs og G. K. Rosels datter, Mabel Clarissa. Tilla Urnæs og P. Urnes  er fadder sammen med 

Ole Nilsen, Kari Nilsen og Stina Pedersen.

Endret av Randi Elisabeth Haugros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Name: Peter Finstone
Age: 35
Birth Date: Abt 1845
Birthplace: Norway
Home in 1880: Burnside, Trempealeau, Wisconsin, USA
House Number: 19
Dwelling Number: 29
Race: White
Gender: Male
Relation to Head of House: Self (Head)
Marital status: Married
Spouse's name: Tilda Finstone
Father's Birthplace: Norway
Mother's Birthplace: Norway
Occupation: Farm Laborer
Neighbors: View others on page
Household Members:
Name Age
Peter Finstone 35
Tilda Finstone
 

 

 

Tilda alder er oppgitt til 18 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Name: Peter Nelson Finsluen
Marriage Date: 3 Mar 1878
Marriage Place: Buffalo , Wisconsin, USA
Volume: 01

 

 

Name: Filde Johns Wogmo
Marriage Date: 3 Mar 1878
Marriage Place: Buffalo , Wisconsin, USA
Volume: 01
Endret av Randi Elisabeth Haugros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Ancestry.com, Anna Herbjørnsdatters vielse:

Name: Anna Herbjornsdtr
Marriage Date: 31 Apr 1872
Marriage Place: Trempealeau, Wisconsin, USA
Volume: 1
Page: 160
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.