Gå til innhold
Arkivverket

Jakob Buck (f. 1590) fra Ytre Oma, Strandebarm


Børge B. Orre
 Del

Recommended Posts

Hei, jeg er en vordende slektsforsker som nå har begynt å samle sammen de mer løse trådene i mitt tre. En av disse er Jakob Buck.

 

Jeg ser han har blitt nevnt på dette forumet tidligere, men det kan jo hende ny informasjon har tilkommet i ettertid. Jeg prøver lykken!

 

-- -- --

 

Etternavn: Buck

Fornavn: Jakob 

 

Født: 1590

Død: 1678

 

Fødested: Angivelig Ytre Oma, Strandebarm

 

Gift med: N. N. Mikkelsdatter

 

Annet: I Strandebarm på denne tid finnes det en presteslekt som også har navnet «Buck». Dette framgår av bygdesogen for Strandebarm og Varaldsøy  (s. 383). Sogneprest i Voss, Anders Buck, var født i 1589. Kan det være slektninger av Jakob Buck? Et direkte slektskapsforhold utelukkes på grunn av kronologien. Prest Andersen i Voss sin sønn, Anders, ble senere kapellan i Strandebarm. 

 

-- -- --

 

Mvh

 

BB

 

 

Endret av BjørmundBjelke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 5.4.2019 den 12.12, B. Bjelke skrev:

Hei, jeg er en vordende slektsforsker som nå har begynt å samle sammen de mer løse trådene i mitt tre. En av disse er Jakob Buck.

 

Jeg ser han har blitt nevnt på dette forumet tidligere, men det kan jo hende ny informasjon har tilkommet i ettertid. Jeg prøver lykken!

 

-- -- --

 

Etternavn: Buck

Fornavn: Jakob 

 

Født: 1590

Død: 1678

 

Fødested: Angivelig Ytre Oma, Strandebarm

 

Gift med: N. N. Mikkelsdatter

 

Annet: I Strandebarm på denne tid finnes det en presteslekt som også har navnet «Buck». Dette framgår av bygdesogen for Strandebarm og Varaldsøy  (s. 383). Sogneprest i Voss, Anders Buck, var født i 1589. Kan det være slektninger av Jakob Buck? Et direkte slektskapsforhold utelukkes på grunn av kronologien. Prest Andersen i Voss sin sønn, Anders, ble senere kapellan i Strandebarm. 

 

-- -- --

 

Mvh

 

BB

 

 

 

 

Det kan være lurt å legge ved kilder til det du har funnet.

 

Fint hvis du kan bruke ditt eget fulle navn som visningsnavn i stedet for "B.Bjelke".

Jfr.forumreglene.

 

 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.