Gå til innhold
Arkivverket

Tydninger av skannet døpt.


Bente Indregård Sundfær
 Del

Recommended Posts

b4af050c-d486-4a9b-b51a-d9d54e823c75.thumb.jpeg.1eaa85589934c59f4e512b9ebb094eda.jpegHei!

 

Jeg prøvde å lese, men klarte kun Emilie Constanse Jacobsdatter, Jacob Rosenvinge, Marie Selin, Hans B ? og noen datoer. Men ikke resten, noen som kan tyde dem?

 

Lagt ved skannet dokument her ( Se nr 6 ("Emilie Constanse Jacobsdatter") på den høyre side av bildet)

 

mvh Bente I. Sundfær 

Endret av Bente Indregård Sundfær
la inn bildet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde lagt ut lenke til kirkeboka.

 

6. | 17de Februar 1823 | Emilie Constanse Jacobsdatter, uægte | 28de Marts confirmer Hjemmedaab: forretet den af Jordemdr. Md. A. M. Thorsen | Ved Snedker Hans Bassøe blev opgivet, at Pg. Marie Selin hos Snedker Helliksen og Snedkerdr. Jacob Rosenving er Barnets Forældre | Arbeid Mathias Gjørbye, Snedker August Preutz, Skomgsv. Søren Ingebretsen, Kone til 2d Fadder Karen Sophie og Søster Ane Katrine og Pg. Marie Sophie Christiansdatter h. Høker Kjølborg | Pigens 3de og Karlsens 1ste Leiermaal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Else B. Rustad skrev:

Du burde lagt ut lenke til kirkeboka.

 

6. | 17de Februar 1829 | Emilie Constanse Jacobsdatter, uægte | 28de Marts confirmer Hjemmedaab: forretet den af Jordemdr. Md. A. M. Thoresen | Ved Snedker Hans Bassøe blev opgivet, at Pg. Marie Selin hos Snedker Hilleksen og Snedkerdr. Jacob Rosenving er Barnets Forældre | Arbmd Mathias Gjøbye, Snedker August Preutz, Skomgsv. Søren Ingebretsen, Kone til 2d Fadder Karen Sophie og Søster Anne Katrine og Pg. Marie Sophie Christiansdatter h. Høker Kjølborg | Pigens 3de og Karlens 1ste Leiermaal

 

Er stort sett samd med Else, men har lagt inn nokre rettingar i feit skrift her 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2019 den 20.58, Bente Indregård Sundfær skrev:

Hei!

 

Jeg prøvde å lese, men klarte kun Emilie Constanse Jacobsdatter, Jacob Rosenvinge, Marie Selin, Hans B ? og noen datoer. Men ikke resten, noen som kan tyde dem?

 

Lagt ved skannet dokument her ( Se nr 6 ("Emilie Constanse Jacobsdatter") på den høyre side av bildet)

 

mvh Bente I. Sundfær 

 

"Du burde lagt ut lenke til kirkeboka."

Hvor finner jeg det hvis dere mener at jeg bør legge lenken ut på kirkeboka? 

Og vil takke for hjelpen :)

 

Mvh Bente I. Sundfær

Endret av Bente Indregård Sundfær
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2019 den 18.55, Bente Indregård Sundfær skrev:

 

"Du burde lagt ut lenke til kirkeboka."

Hvor finner jeg det hvis dere mener at jeg bør legge lenken ut på kirkeboka? 

Og vil takke for hjelpen 🙂

 

Mvh Bente I. Sundfær

 

Lenke til klokkerboken

https://media.digitalarkivet.no/view/7418/109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.