Gå til innhold
Arkivverket

Anton Bertram Hardie


Roger Hardy
 Del

Recommended Posts

Hei,

Er det noen som kan hjelpe meg å tyde teksten til høyre, det som står i forbindelse med 1830 Ragnhild... (det er den andre oppføringen til høyre). Gjerne alt som står der.
https://media.digitalarkivet.no/view/16732/51

 

Og denne: Oppføring 12 på høyre side:

https://media.digitalarkivet.no/view/9627/110

 

hilsen

Roger Hardy

Endret av Roger Hardy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnets navn er Ragnhild Jocumine Maria. Foreldrene oppgis som "Ungkarl Anton Hardi, der efter Rygtet skal have begivet sig til Trondhjem og Pigen Viveke JohannesDtr. Sandseth". 

 

Ved begravelsen er navnet oppgitt som "Ragnhild Jacomine Anthonsdr.", "Uægte barn fra Gaarden Sandsæt, Øxnæs Præstegjeld".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, jeg har to andre utfordringer. Dessverre har jeg ikke greid å finne kilden på nettet, men jeg har kopiert det jeg fant i en slektsbok. Det handler om et reisepass.

Anton Bertram reisepass_01.jpg

Anton Bertram reisepass_02.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drengen Anthon Bertram Hardie, som i en Tid af 8 aar har opholdt sig i Nordlandene og sidst i 5 Aar i Rødøe Præstegjeld ifølge Pastor Debes Attest af 1t Julii d. A. (uconfirmeret)


Neste bilde:
Fødested: Trondhjem
Sprog: norsk
Alder: 23
Højde: 66
Vext: midd.
Øjne: blaae
Haar: brunt
Særkjende: intet
Anmerkning: Forevist Provst Kaurins Døbeattest af Dags Dato - og Pastor Debes Attest henlagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en kilde jeg trenger hjelp til å tyde. Det jeg har klart er dette: Torsdag den 12te januar forelanger «Ungkarl og Corporal marechal Joseph Hardi og ??????? pigen Dorothea Catharina Einersdatter Løvaas». Forlover: Petter Dahl, Ole Berg og Hans Jønssøn». 

hilsen

Roger Hardy

Josephs bryllup med Dorothea.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag den 12te januar forelanger Ungkarl og Corporal Marechal Joseph Hardi och? troeloves med Pigen Dorothea Cathrina Løvaas - For disses Ægteskabs Lovlighed ...?.  Peter Dahl, Ole Berg og Hans Jøns Søn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Richard Johan Natvig skrev:

Torsdag den 12te januar forelanger Ungkarl og Corporal Marechal Joseph Hardi och? troeloves med Pigen Dorothea Cathrina Løvaas - For disses Ægteskabs Lovlighed ...?.  Peter Dahl, Ole Berg og Hans Jøns Søn. 

Tusen takk Richard, har du mulighet til å se på innlegget, før det du svarte på?

hilsen

Roger Hardy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Richard Johan Natvig skrev:

Torsdag den 12te januar forelanger Ungkarl og Corporal Marechal Joseph Hardi och? troeloves med Pigen Dorothea Cathrina Løvaas - For disses Ægteskabs Lovlighed ...?.  Peter Dahl, Ole Berg og Hans Jøns Søn. 



at troeloves

cavere

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.4.2019 den 21.31, Roger Hardy skrev:

Hei, her er enda en link jeg lurte på:

https://media.digitalarkivet.no/view/2374/250

17. mars gifter denne Anton seg, men jeg får ikke med meg det andre som står der.

 

 

Dr (Dræng?) Anton / E. (Enke) Marit

39 / 41

Trondhjem nu ...?

Rødde i Melhuus

Josef Hardi

Eisten

Iver Svelling / Lorenz? Berget?

5 Nov. / 12. - / 21 -

Begge n. K. (naturlige Kopper)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.