JENNIFERVEDUL Posted April 23, 2019 Share Posted April 23, 2019 (edited) Hei. Jeg lurer på om det er noen som har bygdeboka fra Rissa som omhandler gnr. 15 ->. Jeg tror det er bind 4. Jeg klarer ikke å finne noe om gården Ytre Brødreskift på de bygdebøkene som er tilgjengelige på nett. Mvh Jennifer Vedul - fersk slektsgransker. Edited April 23, 2019 by JENNIFERVEDUL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anne Hildrum Posted April 23, 2019 Share Posted April 23, 2019 Jeg finner ikke Brødreskift i Rissa, men finner det derimot i Stadsbygd. Hvis du sier navn på de du søker kan jeg sjekke under Brødreskift der Link to comment Share on other sites More sharing options...
JENNIFERVEDUL Posted April 23, 2019 Author Share Posted April 23, 2019 Hei. Tusen takk for svar. Jeg skriver det som står i den bygdeboka jeg har tilgang på: Kristen Pedersen Flyta (1787-1857) var sønn av Peder Kjeldsen Brødreskift som var bruker på gården Flyta i Rissa, sjå ytre Brøskift, gnr 22/1. Det står også at bestefaren til Kristen Pedersen Flyta het Kjell Cornelius Steffensen Brødreskift. Det er sistnevnte og Peder Kjeldsen Brødreskift jeg er nysgjerrig på. Jeg vet at Peder Kjeldsen Brødreskift er født i 1747. På forhånd tusen takk Mvh. Jennifer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ann-Mary Engum Posted April 23, 2019 Share Posted April 23, 2019 Samme folka nevnes her: http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?t=109733 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ann-Mary Engum Posted April 23, 2019 Share Posted April 23, 2019 Samme Kjeld Steffensen som nevnes her? http://www.kluwer.no/ldk/REFSAAS.137*B6.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
JENNIFERVEDUL Posted April 23, 2019 Author Share Posted April 23, 2019 Det er det sannsynligvis. Tusen takk for raskt svar, og veldig gode kilder. Dette var informativt. Mvh. Jennifer Vedul. Ann-Mary Engum 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now