Gå til innhold
Arkivverket

Leter etter Liv Olsen, antatt fødselsår 1922, død 1924?


Mette Haugsand
 Del

Recommended Posts

Liv (muligens med mellomnavn Mary) Olsen, er i vår families opptegning, født i 1922. Hun døde som liten, antagelig 1924, men dette er en gjetning. Jeg har ikke greid å finne hverken fødsel, dåp eller død på henne. Familien bodde i Vika, adr. på dette tidspunkt antagelig Cort Adelers gate. Mors navn er Margit og fars Oscar. Hade satt stor pris på hjelp her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk. Liv var min fars søster, men ingen av barna som ble født etter henne, hørte norn gang om henne. Dette har derfor vært et mysterium i familien. Det veldig spesielle her nå, er at på samme side i kirkeboken, som den siste av mannspersonene, står Livs bestefar Harald Larsen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Det er helt utrolig at hun ikke ble snakket mer om, og at det ikke har fantes noen grav som vi etterkommere vet om.

Jeg stusser ved bruk av både enkel og dobbel r i det jeg har fått på henne nå. I fødselsregistret står det Mary. Navnet har gått videre i familien skrevet sånn. Lurer på om trykken i Aftenposten kan ha gått sine egne veier. Uansett rørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, MetteH skrev:

Tusen takk. Det er helt utrolig at hun ikke ble snakket mer om, og at det ikke har fantes noen grav som vi etterkommere vet om.

Jeg stusser ved bruk av både enkel og dobbel r i det jeg har fått på henne nå. I fødselsregistret står det Mary. Navnet har gått videre i familien skrevet sånn. Lurer på om trykken i Aftenposten kan ha gått sine egne veier. Uansett rørende.

 

Det står Liv Marry i  tellingen 1923 også. 

 

____

 

Fint om du kan endre "MetteH" til fullt navn. 

Jfr. forumreglene. 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg så det. Litt vanskelig å finne det korrekte svaret, antagelig. Finnes ingen papirer i familien.

Jeg skal endre navnet. Fint du sier fra. Jeg er ukjent med dette, og trår nok litt feil i starten! Jeg brukte Digitalarkivet for mange år siden, og da fant jeg lett fram. Nå må jeg innrømme at jeg omtrent ikke finner noe som helst. Ser at opplysningene jeg fikk først er fra Johannes prestekontor. Jeg får ikke opp dette som mulighet når jeg søker på scannede kirkebøker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. 

Jeg strever ellers litt med å endre visningsnavnet, og fant akkurat ut at det skyldes at min konto fra 2012 fremdeles er aktiv. Jeg regner med at jeg mister de nyeste og viktige opplysningene jeg har fått her hvis jeg sletter denne kontoen. Jeg må derfor finne ut hvordan jeg kan få slettet den gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ha begge kontoene. 

 Skriv navnet ditt litt annerledes enn  visningsnavnet på den gamle kontoen. Feks. med en _ inni navnet. 

(Og kanskje ha et annet passord,hvis passordene er like.) 

https://www.digitalarkivet.no/content/change-display-name

 

 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.