Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Egil Johannessen

Annotasjonsrulle Harald Severin Rasmussen

Recommended Posts

Egil Johannessen

Hei!

 

Vi trenger litt hjelp til patent nr. 4331 - Harald Severin Rasmussen - Oslo fylke, Annotasjonsrulle nr. 2 (1873-1893), Protokollside, Side 321, Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/ru20090416620985

 

Vi sliter med å tyde hvor han rømte skip (under anmerkninger) i januar 1885.

 

Legger ved lenke til tråden som omhandler denne personen:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Richard Johan Natvig

Det aktuelle skutenamnet er antakeleg Henry Parr, i protokollen ført som "Hr. Parr". (eg fann namnet lenger ute i protokollen, tydelegare skrive, litt over midten på sida: https://www.digitalarkivet.no/ru20090416621013

 

Om Henry Parr: http://kulturnav.org/7ec5ced3-3172-480a-b417-0643a0796dd2

 

Søk i aviser (nb.no) på "Henry Parr" i perioden november 84 til februar 85 viser at skuta kom til Kristiania frå Drøbak i ballast i nov., innklarert i Krsand 16. nov. på veg til London med is, 19. januar 1885 frå London til Newcastle, 22. januar observert ved Gravesend på veg nordover, 7. februar utklarert frå Newcastle til Kristiania.

 

Poenget mitt er at skuta ikkje var innom nokon plass med namn som liknar på det som står i merknaden til høgre, og det får meg til å tenka at det ikkje er namnet på hamna han rømde i som står her, men noko heilt anna. Datoen stemmer også godt med det som står i protokollen, at han avmønstra (les: rømte), då skuta skulle vidare frå London. M.a.o.: han rømte i London.

 

Men kva som då står til høgre er like uløyst.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Egil Johannessen
Posted (edited)
47 minutter siden, Richard Johan Natvig skrev:

Søk i aviser (nb.no) på "Henry Parr" i perioden november 84 til februar 85 viser at skuta kom til Kristiania frå Drøbak i ballast i nov., innklarert i Krsand 16. nov. på veg til London med is, 19. januar 1885 frå London til Newcastle, 22. januar observert ved Gravesend på veg nordover, 7. februar utklarert frå Newcastle til Kristiania.

 

Sitat

 

Ingenting med tyding å gjøre, men det var også en "Henry Parr" bygd i 1851 ("Victoria", senere også kalt "John Hermann") solgt til H Parr i Drøbak i 1861 - http://www.oocities.org/mppraetorius/com-vi.htm#victoria1850

 

In 1861, the JOHN HERMANN ex VICTORIA was sold to H. Parr, of Dröbak, Norway, who renamed the vessel HENRY PARR; her masters were, in turn, Christoffersen, Wang, and Larsen. On 13 March 1887, the HENRY PARR ex JOHN HERMANN ex VICTORIA, Larsen, master, bound from Christiania for London with a cargo of ice, stranded on Shipwash Sands, off Harwich, and became a total loss.

Edited by Egil Johannessen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Katie Downward
1 hour ago, Richard Johan Natvig said:

Det aktuelle skutenamnet er antakeleg Henry Parr, i protokollen ført som "Hr. Parr". (eg fann namnet lenger ute i protokollen, tydelegare skrive, litt over midten på sida: https://www.digitalarkivet.no/ru20090416621013

 

Om Henry Parr: http://kulturnav.org/7ec5ced3-3172-480a-b417-0643a0796dd2

 

Søk i aviser (nb.no) på "Henry Parr" i perioden november 84 til februar 85 viser at skuta kom til Kristiania frå Drøbak i ballast i nov., innklarert i Krsand 16. nov. på veg til London med is, 19. januar 1885 frå London til Newcastle, 22. januar observert ved Gravesend på veg nordover, 7. februar utklarert frå Newcastle til Kristiania.

 

Poenget mitt er at skuta ikkje var innom nokon plass med namn som liknar på det som står i merknaden til høgre, og det får meg til å tenka at det ikkje er namnet på hamna han rømde i som står her, men noko heilt anna. Datoen stemmer også godt med det som står i protokollen, at han avmønstra (les: rømte), då skuta skulle vidare frå London. M.a.o.: han rømte i London.

 

Men kva som då står til høgre er like uløyst.

Intriguing. In 1892, he had certainly  been listed in the UK Census of 1881. He was sailing a lot out of Cardiff. He had two children with his wife (born in 1890 and 1891). There was then a gap of 3 years before the 3rd child was born in 1894. Maybe he was working away at this point. He continued to sail out of Cardiff and during the war, he was in the merchant navy. His boat (SS Duckbridge) hit a mine on 22.02.16 and all on board died. What is curious is that he is listed as Henry Rasmussen. I wonder if this name change was anything to do with him absconding.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Richard Johan Natvig
2 timer siden, Richard Johan Natvig skrev:

Men kva som då står til høgre er like uløyst.

 

image.png.3230991ffebbc5054c0b41b64c09babf.png

Det står: "rømt. Pat: Pakken", samanlikn med nr. 4346: image.png.10a3b45af9c31af99025583979d6f238.png

og andre der det står "rømt. Pat: i Pakken", f.eks. nr. 4338, 4339, 4348 og mange fleire (rømming var ikkje så uvanleg).

eks.: 4353: image.png.713d5ddee5d54696f0a219d95a4b3ada.png

Pat. = Patent, dvs. sjømannspatent eller sjøfartsbok. Ved rømming blei patent inndrege. (?I praksis var det kanskje slik at patentet blei oppbevart av skipperen, og ved rømming blei det sendt / levert  til sjøinnrulleringskontoret?)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Katie Downward

So maybe he just used his chance to start a new life somewhere else. A free ride to London.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.