Jump to content
Arkivverket
Elin Galtung Lihaug

Durek David Verrett – norske aner på morssiden?

Recommended Posts

Åsbjørg Susort
8 timer siden, Johnsen Anita skrev:

Har noen funnet forfedre fra Jomfruøyene(Virgin Islands),St.Croix. 

Ja.

På 26.5.2019 den 15.55, Elin Galtung Lihaug skrev:

25 mf fm – Emma Louisa Nathan (ca. 1869 Frederiksted, St. Croix, Dansk Vestindia – 1902 New York, NY) #103, 146, 148, 149, 153, 154, 156, 157, 158, 161, 163, 165, 170

På 26.5.2019 den 15.55, Elin Galtung Lihaug skrev:

50 mf fm f – Isaac Nathan (ca. 1840 St. Croix, Dansk Vestindia – d.) #156, 162, 163, 168, 169, 170

51 mf fm m – Philhicia Magee (ca. 1841 St. Croix, Dansk Vestindia – d.) #165, 166, 170

Are S. Gustavsen

Hva er konklusjonen i denne debatten?

Er de norske sporene godt nok undersøkt, og er det på tide med en sammenfatning på trykk noe sted?

Mvh Are

Elin Galtung Lihaug

Hei Are,

Min avslutning i innlegg #171 var ment som en (foreløpig) konklusjon. Jeg tviler sterkt på om de amerikanske familiemedlemmene vil være interesserte i å få vite navnene til norske slektninger lenger bakover enn de vi har funnet i denne tråden.

Den spennende jakten på Verretts forfedre blir kanskje en artikkel i Genealogen?

Dag T. Hoelseth
7 timer siden, Are S. Gustavsen skrev:

Hva er konklusjonen i denne debatten?

Er de norske sporene godt nok undersøkt, og er det på tide med en sammenfatning på trykk noe sted?

Mvh Are

Det er ihvertfall hensikten å oppdatere Hellen-artikkelen på Slektshistoriewiki. Må bare få ryddet litt tid først.

DTH

Are S. Gustavsen

Elin, Dag,

Ja takk begge deler.

Mvh Are

Dag T. Hoelseth

Ser ut til at Tønsbergs Blad nylig har skrevet om Dureks aner:

DTH

Åsbjørg Susort

Merkelig kommentar...

Hvem skal vri seg unna hva?

Dag T. Hoelseth

#182. Vri seg unna fakta om anene. Badesken er en humorkonto på Instagram, han tar daglig for seg mer eller mindre artige avisoverskrifter. Var på Lindmo tidligere i våres. Jeg ler ofte av ham, selv om han ikke alltid treffer. Tror ikke du skal ta kommentaren for seriøst. Forskningen derimot ...

DTH

Ivar Kristensen

Det var en stygg overskrift. Er ikke dette sjikane?

Åsbjørg Susort
4 minutter siden, Ivar Kristensen skrev:

Det var en stygg overskrift. Er ikke dette sjikane?

Det var iallefall en ekstremt dårlig overskrift. Journalisten har større behov for å "vri seg unna" enn noen annen.

De fleste finner vel noe som i enkelte kretser kan kalles "svin på skogen", uten å  gå så langt tilbake som til 3xtipp.

Personlig blir eg ekstra glad i de fargerike og kreative blant mine forfedre og -mødre og eg trenger ingen tipp foran 😄

Torbjørn Steen-Karlsen

Han er ikke født på golfbanen på Nøtterøy, for der var det bare jorder. Han er født ett sted blant husa på Nordre Sande gården ved siden av golfbanen.

TSK.

haugland

Står en intr art i Sv Dam Tidning nr 23, s 10 og 11, samtaler med Prinsessen og Verret.  Vet ikke om jeg bryter noen regler, her, men regner med at dette er OK ?  Se nedenfor;

Klikk på vedlegget så kommer teksten opp !  Intr å se hva Verret sier om sin oppvekst !

Jan-Erling

image.png