Gå til innhold
Arkivverket

Ny bygdebok for Luster etter Urnes-boken?


Øyvind Gjervik
 Del

Recommended Posts

Jeg lurer på om det kommer en ny bygdebok fra Lars E. Øyane etter at boken for Urnes er blitt lagt ut for salg? Jeg mener å huske at det skulle komme en bok med tilføyelser og rettelser, men kan selvsagt huske feil. Jeg lurer på om Lars E. Øyane kan bekrefte etter avkrefte det?

 

Mh.

Øyvind Gjervik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Øyvind Gjervik skrev:

Jeg lurer på om det kommer en ny bygdebok fra Lars E. Øyane etter at boken for Urnes er blitt lagt ut for salg? Jeg mener å huske at det skulle komme en bok med tilføyelser og rettelser, men kan selvsagt huske feil. Jeg lurer på om Lars E. Øyane kan bekrefte etter avkrefte det?

 

Mh.

Øyvind Gjervik

 

Hei

Send ham en PM. 

https://forum.arkivverket.no/profile/441-lars-e-øyane/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er litt usikker på om det fungerer. Eg hugsar det var snakk om at han brukte innboksen som arkiv, og at den var full.

 

Dette er rett nok ei stund sidan, men eg ville evt. heller prøvd å sende epost til lars.e.oyane@sdsl.no

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Leif!

 

Siden du referer til, har jeg kjent til siden jeg kjøpte den første bygdeboken (Fortun) rundt 1984. 

 

Også en takk til Torbjørn og Ann-Mary! Jeg vil ikke plage han undødig. Han har gjort et fantastisk stort arbeid, og han har også vært mye syk, så jeg får heller vente å se hva som skjer etter at boken for Urnes har blitt utgitt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det ligg føre planar om eit ekstra band i bygdebokserien, som Øyvind nemner i innlegg #1.  Dette bandet skal etter planen innehalda personregister, demografiske analyser samt tillegg og rettingar for alle dei føregåande bandi!  Men på kva vis dette bandet vert publisert, er førebels ikkje avklart,

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
  • 10 måneder senere...

Fikk tak i bind 1 Fortun og bind 5 Jostedal nå. Vet ikke om der kommer bind 12 og evt bind 13 med rettelser og tillegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Jon Benkestok skrev:

Fikk tak i bind 1 Fortun og bind 5 Jostedal nå. Vet ikke om der kommer bind 12 og evt bind 13 med rettelser og tillegg.

De ansatte ved rådhuset i Gaupne (Luster kommune) vet like lite som alle oss andre når det gjelder et eventuelt bind 12 for Urnes, samt et eventuelt bind 13. Bare tiden vilvise hva som kommer til å skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergens Arbeiderblad, fredag 6. mai 1960
view_modulelistsearchhelpfullscreen_exit
sharefavoritefile_downloadreceiptfeedback
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.