Gå til innhold
Arkivverket

Bilde fra en protokoll


Ann-Mary Engum
 Del

Recommended Posts

Man kan finne litt av hvert når man leter i protokoller.

Dette fant jeg  i en skifteutlodningsprotokoll på DA.   🙂

 

(Siden er skannet 2 ganger, så den trenger ikke skannes på nytt. 

Den andre siden ser ut til å være ok.)

 

 

 

 

 

Screenshot_20190527_161133.jpg

  • Liker 1
  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ann-Mary Engum skrev:

Man kan finne litt av hvert når man leter i protokoller.

Dette fant jeg  i en skifteutlodningsprotokoll på DA.   🙂

 

 

Hvis du angir hvilken protokoll det dreier seg om, så fjerner vi dette bildet. Det trenger ikke å være med 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Om ikkje akkurat 10 000 tommeltottar, så hadde det vore litt interessant å få vite litt om skanningsprosessen, nærmare bestemt korleis ein kunne ende opp med eit bilete med fingrar i alle retningar. På ein gong. 🙂

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Om ikkje akkurat 10 000 tommeltottar, så hadde det vore litt interessant å få vite litt om skanningsprosessen, nærmare bestemt korleis ein kunne ende opp med eit bilete med fingrar i alle retningar. På ein gong. 🙂

 

Skanneren begynner øverst på protokollen og jobber seg nedover. Hvis noe - hender eller papir - er i bevegelse mens skanneren jobber seg nedover, kan det gi nokså "spektakulære" utslag. Her kan vi gjette at operatøren fortvilet prøvde å bla om mens skanneren var i gang. Vi pleier å luke ut slike bilder enten allerede ved skanninga, eller i alle fall i forbindelse med indekseringa.

 

Jeg er derfor fremdeles interessert i få vite hvilken protokoll dette dreier seg om 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.