Gå til innhold
Arkivverket

Oppgiven dødsårsag, barn, 1913


Wenche Falck
 Del

Recommended Posts

SATØ, Måsøy sokneprestkontor, H/Ha/L0009kirke: Ministerialbok nr. 9, 1903-1914, s. 227
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20050216040679

 

Måsøy sokneprestkontor, H/Ha/L0009kirke: Ministerialbok nr. 9, 1903-1914, s. 227

Nr. 6, Johan Olaus Eriksen, øverst til venstre. dato under døde og begravede. fra øverst til venstre og ut høyre side. f. d. 14/8-1911, døde 25/4-1913. Kan jeg få hjelp til å tyde dødsårsaken under "oppgiven dødsårsag" og det som står under kolonnen ytterst til høyre under "anmerkninger" . På forhånd takk! 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wenche Falck Borgersen skrev:

SATØ, Måsøy sokneprestkontor, H/Ha/L0009kirke: Ministerialbok nr. 9, 1903-1914, s. 227
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20050216040679 

 

Måsøy sokneprestkontor, H/Ha/L0009kirke: Ministerialbok nr. 9, 1903-1914, s. 227

Nr. 6, Johan Olaus Eriksen, øverst til venstre. dato under døde og begravede. fra øverst til venstre og ut høyre side. f. d. 14/8-1911, døde 25/4-1913. Kan jeg få hjelp til å tyde dødsårsaken under "oppgiven dødsårsag" og det som står under kolonnen ytterst til høyre under "anmerkninger" . På forhånd takk! 
 

SATØ, Måsøy sokneprestkontor, H/Ha/L0009kirke: Ministerialbok nr. 9, 1903-1914, s. 227
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20050216040679 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Wenche Falck Borgersen skrev:

SATØ, Måsøy sokneprestkontor, H/Ha/L0009kirke: Ministerialbok nr. 9, 1903-1914, s. 227
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20050216040679 
 

 

Dødsårsak:Bronchiet. 

 

Usikker på det som står bakerst. 

Med forbehold! 

 

Larsen. underrettet av meg 25/6 (paa opfordring av guttens far)

Endret av Ann-Mary Engum
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser det slik:

 

Dødsårsak: Bronchit
Lensm. underrettet av mig 25/6 (pa opfordring av guttens far). -

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ann-Mary Engum skrev:

 

Dødsårsak:Bronchiet. 

 

Usikker på det som står bakerst. 

Med forbehold! 

 

Larsen. underrettet av meg 25/6 (paa opfordring av guttens far)

Tusen  takk! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Else B. Rustad skrev:

, Jeg leser det slik:

 

Dødsårsak: Bronchit
Lensm. underrettet av mig 25/6 (pa opfordring av guttens far). -

Tusen takk ! 😊 Det var 13 barn hvor 6 av dem ikke levde opp, og et 3 mnd. gml. udøpt pigebarn  døde noen år tidligere,  på julaften i 1907 i Straumen Ibestad før de flyttet til  Ingøya/Måsøy i Finnmark, det var i grunnen ganske mange på Ibestad som ikke døpte barna før de var blitt mange mnd, ser det ut til. Det fjerde barnet, ble født i november 1908 og det femte i jan. 1910, før han lille som ble bare 20 mnd. gml, ble født i aug. 1911, og ser han døde bare 11 dager etter at søsteren Johanne ble født 14. april 1914. 7 barn vokste opp og den nesteldste var min morfar, som ble 62 år gml.  Tre døde samme dag de ble født og den aller yngste ble også bare 3 mnd, etter at de flyttet tilbake til Ibestad. Ganske overveldende  å ta innover seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wenche Falck Borgersen skrev:

Tusen takk ! 😊 Det var 13 barn hvor 6 av dem ikke levde opp, og et 3 mnd. gml. udøpt pigebarn  døde noen år tidligere,  på julaften i 1907 i Straumen Ibestad før de flyttet til  Ingøya/Måsøy i Finnmark, det var i grunnen ganske mange på Ibestad som ikke døpte barna før de var blitt mange mnd, ser det ut til. Det fjerde barnet, ble født i november 1908 og det femte i jan. 1910, før han lille som ble bare 20 mnd. gml, ble født i aug. 1911, og ser han døde bare 11 dager etter at søsteren Johanne ble født 14. april 1914. 7 barn vokste opp og den nesteldste var min morfar, som ble 62 år gml.  Tre døde samme dag de ble født og den aller yngste ble også bare 3 mnd, etter at de flyttet tilbake til Ibestad. Ganske overveldende  å ta innover seg. 

Intr. med at lensmannen ble underrettet av presten på oppfordring av faren, takker så mye for tydingen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.