Gå til innhold
Arkivverket

Anders Hansen


Ragnhild Marie Solvoll
 Del

Recommended Posts

Hei. Ønsker tyding av Jon født 1780 Stadsbygd prestegjeld ministerialbok 1751-1790 side 810, de fire siste linjene på arket. Foreldre Jon og Marit Aldmo.

Beklager at jeg ikke har lenke. Takk. Hilsen

Ragnhild Solvoll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Ragnhild Marie Solvoll skrev:

Hei. Ønsker tyding av Jon født 1780 Stadsbygd prestegjeld ministerialbok 1751-1790 side 810, de fire siste linjene på arket. Foreldre Jon og Marit Aldmo.

Beklager at jeg ikke har lenke. Takk. Hilsen

Ragnhild Solvoll.

 

Prøv tydeforumet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Ragnhild Marie Solvoll skrev:

Hei. Ønsker tyding av Jon født 1780 Stadsbygd prestegjeld ministerialbok 1751-1790 side 810, de fire siste linjene på arket. Foreldre Jon og Marit Aldmo.

Beklager at jeg ikke har lenke. Takk. Hilsen

Ragnhild Solvoll.

 

Du oppgir feil sidenr. 

 

Det er nederst på side 410.

 

https://media.digitalarkivet.no/view/16164/206?indexing=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Er det mulig å tydet et dokument i Fredrikstad Festnings Slaveri og Arbeidsanstalt. Stambok 1809 - 1830, fol. 116. Anders Hansen dåp 26. desember 1803 Allerud Øymark Østfold.

Han var urmakerlærling i Moss. Ble dømt for tyveri. Satt i Fredrikstads Festnings Slaveri og Arbeidsanstalt fra 1824 - 1828.

Takk Hilsen Ragnhild Solvoll.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ragnhild Marie Solvoll skrev:

Hei. Er det mulig å tydet et dokument i Fredrikstad Festnings Slaveri og Arbeidsanstalt. Stambok 1809 - 1830, fol. 116. Anders Hansen dåp 26. desember 1803 Allerud Øymark Østfold.

Han var urmakerlærling i Moss. Ble dømt for tyveri. Satt i Fredrikstads Festnings Slaveri og Arbeidsanstalt fra 1824 - 1828.

Takk Hilsen Ragnhild Solvoll.

 

 

Legg inn spørsmålet på tydeforumet,så kan vi lete det opp for deg. 

 

Tydeforumet

https://forum.arkivverket.no/forum/7-tyding-av-skannede-kilder/

 

----

 

Hvis det er Anders nr 4 du mener så tror jeg det står det Steenrud.

(ikke Allerud)

https://media.digitalarkivet.no/view/7466/27

 

----

 

Kan ikke se at Fredrikstad Festnings Slaveri og Arbeidsanstalt. Stambok 1809 - 1830, fol. 116 er tilgjengelig i "Finn kilde" 

Hvor har du funnet det? 

 

----

 

Ser at du har et tema på slektsforum om disse folka. 

http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?p=309470&sid=72a3a53ef109dc17127f88c4a6336c98

Endret av Ann-Mary Engum
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders Hansen f. Steenrud er rett. Etter brev fra Statsarkivet i Oslo 17.12.2008  fikk jeg brev med opplysningene, men greier ikke tyde hva det står.

Takk. Hilsen Ragnhild Solvoll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ragnhild Marie Solvoll skrev:

Anders Hansen f. Steenrud er rett. Etter brev fra Statsarkivet i Oslo 17.12.2008  fikk jeg brev med opplysningene, men greier ikke tyde hva det står.

Takk. Hilsen Ragnhild Solvoll

 

Da bør du prøve å få lagt det inn på tydeforumet.

Kanskje det går an å fotografere det som står i brevet,og deretter legge det inn på tydeforumet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.