Gå til innhold
Arkivverket

Marta Olavsdtr. Trondsen Tørstads foreldre


Trine Lise Sandstå Svenheim
 Del

Recommended Posts

På side 416, fra boken, Haus, I SOGA OG SEGN, ÆTTAR BOK, 1, Gjerstad sokn, 17.BANDET, fyrste delen, står det: "f. G. i Krosskyrkja 1869 m. Marta Olavsdtr. Trondsen, Tørstad, f. i Vang i Valdres 1840".

Kort oppsummert, min tipp tipp oldefar, (født 1839), Jon eller Johan Nilsen Rongve, gifter seg med min tipp tipp oldemor,  Marta Olavsdtr. Trondsen Tørstad, i Krosskyrkja, i Bergen, i 1869.

Ifølge det avsnittet, så var tipp tipp oldemoren min, født i Vang i Valdres, 1840. Så spørsmålet mitt er, hvem er foreldrene hennes? Dere trenger ikke å finne det for meg. Det jeg trenger hjelp med, er å finne ut hvor jeg skal lete. Siden de gifta seg i Bergen, så meg jeg sannsynligvis, bla i kirkeboken for ekteskap i Bergen 1869. Der vil det helt sikkert stå foreldrene hennes navn. En annen alternativ, er at jeg leter i kirkebøker for døpte i Oppland 1840. Jeg antar at det er Oppland fylke, siden Vang i Valdres, ligger i det fylket. I det minste vet jeg at faren hennes heter Olav:)

Endret av Trine Lise Sandstå Svenheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Trine Lise Sandstå Svenheim skrev:

På side 416, fra boken, Haus, I SOGA OG SEGN, ÆTTAR BOK, 1, Gjerstad sokn, 17.BANDET, fyrste delen, står det: "f. G. i Krosskyrkja 1869 m. Marta Olavsdtr. Trondsen, Tørstad, f. i Vang i Valdres 1840".

Kort oppsummert, min tipp tipp oldefar, (født 1839), Jon eller Johan Nilsen Rongve, gifter seg med min tipp tipp oldemor,  Marta Olavsdtr. Trondsen Tørstad, i Krosskyrkja, i Bergen, i 1864.

Ifølge det avsnittet, så var tipp tipp oldemoren min, født i Vang i Valdres, 1840. Så spørsmålet mitt er, hvem er foreldrene hennes? Dere trenger ikke å finne det for meg. Det jeg trenger hjelp med, er å finne ut hvor jeg skal lete. Siden de gifta seg i Bergen, så meg jeg sannsynligvis, bla i kirkeboken for ekteskap i Bergen 1869. Der vil det helt sikkert stå foreldrene hennes navn. En annen alternativ, er at jeg leter i kirkebøker for døpte i Oppland 1840. Jeg antar at det er Oppland fylke, siden Vang i Valdres, ligger i det fylket.

 

Legg inn vielsen i 1869, om du finner den. 

Let etter forlovererklæringen også. 

Endret av Ann-Mary Engum
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld jeg skrev feil. Jeg skal lete i morgen.

Endret av Trine Lise Sandstå Svenheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Trine Lise Sandstå Svenheim skrev:

Beklager, men det vet jeg ikke. Alt jeg vet om den vielsen, er at den var i 1864, ifølge ætteboken min.

 

Du skriver både 1864 og 1869.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen Ann-Mary! Det var alt jeg trengte:) Resten kan jeg finne selv. God natt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Min mormor het Alma E.Kristine Moen f 13.09.1920, Hennes mor het Anna ( olsen ) Moen hennes mor Kristine Moen- morfar Bjarne Volden f 18.10.1917 finnmark begge . Hvordan leter jeg i arkivet etter mors slekt. finner ikke ut av dette på digitalarkiv . mvh aina iren Volden

 

Endret av ainavolden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, ainavolden skrev:

Hei!

Min mormor het Alma E.Krine Moen f 13.09.1920, Hennes mor het Anna ( olsen ) Moen hennes mor Krine Moen- morfar Bjarne Volden f 18.10.1917 finnmark begge . Hvordan leter jeg i arkivet etter mors slekt. finner ikke ut av dette på digitalarkiv . mvh aina iren Volden

 

 

 

Hei Aina

Du bør opprette et eget tema om det du søker. 

 

Start nytt emne:

https://forum.arkivverket.no/forum/6-brukernes-eget-forum/?do=add

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.