Gå til innhold
Arkivverket

Gårdshistorien Nes på Romerike


Tine S Sandmo
 Del

Recommended Posts

Hei,

 

Ettersom jeg bor i utlandet og da ikke er på norsk IP adresse så har jeg ikke tilgang til online biblioteket på www.nb.no og får da ikke sjekket gårdshistorien i Nes på Romerike.

 

Dette er gårder jeg gjerne skulle sett etter og funnet historien for. Om noen kunne hjelpe meg med det så hadde det vært supert 🙂

 

Langvandslien (var under Hinden en stund om jeg ikke tar feil og har også blitt skrevet Langvaslien enkelte ganger i digital arkivet)

Hindeneiet

Hindenvangen

Netmangen

Folberg

Svelta

Sletner ( som tidligere var Svelta) : Er to Sletner gårder om jeg ikke tar feil men den ene er tilknyttet Svelta og det er den jeg er intr i)

Trangsrudbråten

Braaten

 

Takk på forhånd

 

Mvh

Tine Sandmo

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av gårdene er omtalt over 29-39 sider, så det blir veldig mye å legge inn. Jeg tror at om du ber om oppslag etter bestemte personer vil du få hjelp og også skjermdumper av enkelte sider.

 

Her er det som står om 163/15 Sletner:

 

71FD1147-6EE0-4CDD-864B-34F0051D8F9D.jpeg

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Anne-Lise Hansen said:

Noen av gårdene er omtalt over 29-39 sider, så det blir veldig mye å legge inn. Jeg tror at om du ber om oppslag etter bestemte personer vil du få hjelp og også skjermdumper av enkelte sider.

 

Her er det som står om 163/15 Sletner:

 

71FD1147-6EE0-4CDD-864B-34F0051D8F9D.jpeg

 

Det er gjerne flere genrasjoner på mange av gårdene men jeg kan gi noen navn 🙂

 

Braaten : Ole Ingebrigtsen (noen ganger kan det stå Ingebretsen eller Engebretsen) gift med Maren Andersdatter, noen av Barna er Karl, Anton, Indiana og Thea

 

Langvandslien, noen ganger kalt Langvaslien: Her har du flere generasjoner med forskjellige i min familie men noen av navnene er

Karl Olsen, Oline Olsdatter ( deres barn: marie/maria, karen, olava,ole,markus, inga, Anton og Karl Otto)

Ole Kristophersen (Christophersen) og Kari Nilsdatter (deres barn: Oline,Christopher, Maria, Nils)

 

Svelta:

Andreas Engebretsen/Ingebretsen og Gorine Engebretsdatter/Embretsdatter (deres barn: lina, Karen, Edon,Sigvart og Maren)

 

Hindenvangen: Christen Nilsen og Karen Kristine/Kirstine Olsdatter (barn: Anne Karoline)

 

Trangsrudbråten: Kristoffer/Christopher Olsen og Anne Karoline Nilsdatter (Barn: Karen Olava, Niels, Anton, Marie/Maria, Anton, Ole, Christopher)

 

Netmangen: Christen Nilsen og Karen Kristine/Kirstine Olsdatter

 

Hindeneie: Christoffer Johnsen og Mari Erichsdatter med barn

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Anne-Lise Hansen

 

Det er gjerne flere genrasjoner på mange av gårdene men jeg kan gi noen navn 🙂

 

Braaten : Ole Ingebrigtsen (noen ganger kan det stå Ingebretsen eller Engebretsen) gift med Maren Andersdatter, noen av Barna er Karl, Anton, Indiana og Thea

 

Langvandslien, noen ganger kalt Langvaslien: Her har du flere generasjoner med forskjellige i min familie men noen av navnene er

Karl Olsen, Oline Olsdatter ( deres barn: marie/maria, karen, olava,ole,markus, inga, Anton og Karl Otto)

Ole Kristophersen (Christophersen) og Kari Nilsdatter (deres barn: Oline,Christopher, Maria, Nils)

 

Svelta:

Andreas Engebretsen/Ingebretsen og Gorine Engebretsdatter/Embretsdatter (deres barn: lina, Karen, Edon,Sigvart og Maren)

 

Hindenvangen: Christen Nilsen og Karen Kristine/Kirstine Olsdatter (barn: Anne Karoline)

 

Trangsrudbråten: Kristoffer/Christopher Olsen og Anne Karoline Nilsdatter (Barn: Karen Olava, Niels, Anton, Marie/Maria, Anton, Ole, Christopher)

 

Netmangen: Christen Nilsen og Karen Kristine/Kirstine Olsdatter

 

Hindeneie: Christoffer Johnsen og Mari Erichsdatter med barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.