Gå til innhold
Arkivverket

Jørgen Pederson (Staur) busett på Sakshaug, Inderøy (avliden 1588) - lagmann i Trondheim frå 1565 - gift med Gudrun Teiste - huslyden deira?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Dette emnet er henta ut frå eit større emne om Teiste-ætti: https://forum.arkivverket.no/topic/171242-teiste-ætti-på-kroken-i-hafslo-1500-1600-talet-hjelp-til-korrekte-opplysningar/

 

Yngste dotteri til John Teiste og Anna Kruckow til Kroken i Hafslo var Gudrun som gifte seg med Jørgen Pederson Staur, lagmann i Trondheim frå 1565 og busett på Sakshaug i Inderøy.

 

Ei av døtrene deira gifte seg til Randal i Førde, men det er ikkje stort me veit om ho, og søskeni hennar er heilt «blanke».  Her er manuskriptet mitt for denne huslyden, slik det ser ut i dag:

 

~~~~~~~~~~~~~~

 

Gudrun Johnsdotter Teiste, f. kring 1552,

Gudrun Teiste gifte seg

 

¤¤¤¤¤ (dato og stad for vigsli hennar?)

 

Jørgen Pederson (Staur) frå Vik i Børsa.  Han var son av

 

¤¤¤¤¤ (yrkestitel?)

 

Peder Pederson (Staur) på Vik, opphavleg frå

 

¤¤¤¤¤ (opphavet hans?)

 

og kona Kari

 

¤¤¤¤¤ (farsnamnet hennar?)

 

Lunge frå

 

¤¤¤¤¤ (opphavet hennar?)

 

og f. i Børsa

 

¤¤¤¤¤ (dato og stad for fødsli til Jørgen Pederson (Staur)?)

 

Jørgen var frå 1565 lagmann i Trondheim og busette seg på lagmannsgarden Sakshaug i Inderøy. 

 

¤¤¤¤¤ (har eg oppfatta dette rett?)

 

Jørgen d. på Sakshaug kring 1588, medan Gudrun d.

 

¤¤¤¤¤ (dato og stad for dødsfallet hennar? – før 1607!)

 

Dei fekk fire born i lag:

 

¤¤¤¤¤ (sjekka om det kan ha vore fleire??)

 

a. Peder Jørgenson,

 

     ¤¤¤¤¤ (levde 1592 – biografi?)

 

b. Johan Jørgenson,

 

     ¤¤¤¤¤ (levde 1592 – biografi?)

 

c. Maren Jørgensdotter, f.

 

     ¤¤¤¤¤ (dato og stad for fødsli hennar?)

 

     ¤¤¤¤¤ (dato og stad for dødsfallet hennar?)

 

     Maren gifte seg kring 1568 med Carsten Johnson frå

 

     ¤¤¤¤¤ (opphavet hans? – Førde?)

 

     ¤¤¤¤¤ (dato og stad for fødsli hans?)

 

     ¤¤¤¤¤ (dato og stad for dødsfallet hans?)

 

     ¤¤¤¤¤ (yrke og bustad? – budde på Randal i Førde?)

 

     ¤¤¤¤¤ (talet på søner og døtrer? – son John Carstenson på Randal i Førde, f. kring 1570!?)

 

d. Elsebe Jørgensdotter,

 

     ¤¤¤¤¤ (levde 1592 – biografi?)

 

~~~~~~~~~~~~~~

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips til komplettering av dette manuskriptet!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars!

 

Velkommen tilbake på Brukerforumet! 

 

Når det står "levde i 1592" kan det være greit å legge inn lenke til Norske Rigsregistranter bind 3, side 263-264, som det også henvises til i den gamle tråden:

http://da3.arkivverket.no/cgi-win/WebBok.exe?slag=lesside&bokid=riksreg3&sideid=132&innhaldid=2&storleik=

http://da3.arkivverket.no/cgi-win/WebBok.exe?slag=lesside&bokid=riksreg3&sideid=133&storleik=

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett dette?Missiv til Niels Bild av 25. august 1592, se Kancelliets Brevbøger vedrørende Danmarks indre forhold bind IX (1588-1592) s. 859:

Disse Brevvisere, Peder Jørgensen, Johan Jørgensen,

          Carsten Jørgensen og Elsebe Jørgensdatter, afdøde Lagmand i Trondhjem Jørgen

          Pedersens Børn og Arvinger, have berettet, at deres Fader har været ham paa hans

          afdøde Fader Evert Bilds Vegne en Sum Penge skyldig, som Niels Bild dog efter sin

          Skrivelse til deres Fader har eftergivet paa 800 Dlr. nær. Efter deres Faders Død

          skal Niels Bild for disse 800 Dlr. have taget 3 [Gaarde]o med alt Bo, Gods, Penge,

          Guld, Sølv, Klæder, Kobber, Messing, Tin og alt andet Husgeraad, Bøger, Registre,

          Regnskaber, Kvittanser, Jordebreve og andet, hvilke Registre og Regnskaber de

          skulde have haft at rette sig efter. Da de mene, at Godset, hvis det var forblevet

          samlet, skulde have beløbet sig til mere end ovennævnte Sum, saa de vel skulde

          have kunnet stille ham tilfreds, have de nu begæret, at de maa blive hjulpne til Ret

          og at der maa gaa Dom mellem ham og dem om, hvad han paa sin Faders Vegne

          med Rette kan have at kræve hos dem. Da de med det første ville indstævne Sagen

          for Lagmanden og Borgemestre og Raad i Trondhjem, befales det ham, naar han

          bliver indstævnet, da enten selv at møde eller lade sin Fuldmægtig møde med nøjag-

o Sk. T. har kun: trende; Ordet Gaarde, eller maaske Kister, er vist glemt.

s.860  tigt Register paa alt det Gods, han har taget for Pengene, eller igen lade alt Godset

          indføre og lade gaa Dom i Sagen.  Sk. T. 2, 185 b.

Endret av Erik Lie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kommet inn en svært distraherende tastefeil i overskriften: "Jørgen Prderson Staur". Her kan patronymet med fordel rettes opp før det er gått 24 timer.

 

Ellers må det kildesjekkes at denne Jørgen faktisk skrev seg til en setegård på den måten som er angitt, da det er ytterst sjelden at noen er skrevet fullt ut med både patronym, slektsnavn og setegård-elementet "til [setegård]". Dette kan lett bli til grader av historieforfalskning, om man ikke er nøyaktig nok.

 

Hva sier de faktiske kildebeleggene for "til [setegård]" i dette tilfellet?

 

Mvh Are

Endret av Are S. Gustavsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grethe, Erik og Are for nye spennande innlegg.  Eg seier meg lei for at eg ikkje tok med kjeldereferansen frå 1592, men no er den grundig «på plass»!

 

Til Are vil eg nemna at eg har endra prenteleifen frå overskrifti.  Eg har òg endra på språkbruken.

 

Elles lyt eg seia at om folk skreiv seg til eller på eller i ein sætegard, har dette ingen praktiske følgjer for teksten min i bygdeboki.  Eg seier berre at personane budde på eller i ein gard, avhengig av lokal språkbruk.  Men det er vel eit faktum at Jørgen aldri er omskriven i kjeldene våre som Staur, so kvar det namnet kjem ifrå, skjønnar eg ikkje...(?)

 

Elles slår eg fast at Jørgen hadde opphavet sitt frå garden Vik i Børsa, og dette har eg retta opp i manuskriptet frå innlegg #1.

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand med denne huslyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har no sett litt meir på Grethe sitt innlegg #3, der det kjem fram opplysningar om Carsten Johnson Randall og opphavet hans, som var ukjende for meg.

 

Eg ser no at vigselsåret, som eg har for Carsten og Maren Jørgensdotter (Staur), 1568, ikkje kan vera rett.  Dei må vel vera vigde ein del seinare, kan henda kring 1580.  Uansett må mor hennar Maren, Gudrun Johnsdotter Teiste vera ein god del eldre enn eg før trudd.  Kanskje var ho eldst av søskeni og fødd kring 1638?  Carsten Randall hadde to søner som var myndige i 1608, altso truleg fødde på 1580-talet?

 

Finst det kjelder som kan fortelja oss meir om leveåri til Carsten Randall?

 

Og kva med dei andre borni etter Jørgen og Gudrun?  Dei er ikkje nemnde i skiftet etter Anna Kruckow i 1607, so kan henda var dei avlidne før?

 

Her følgjer eit oppdatert manuskript for denne huslyden, som erstattar manuskriptet i innlegg #1 over:

 

~~~~~~~~~~~~~~~

 

Gudrun Johnsdotter Teiste, f. kring 1538,

Gudrun Teiste gifte seg

 

¤¤¤¤¤ (dato og stad for vigsli hennar?)

 

Jørgen Pederson (Staur) frå Vik i Børsa.  Han var son av

 

¤¤¤¤¤ (yrkestitel?)

 

Peder Pederson (Staur) på Vik, opphavleg frå

 

¤¤¤¤¤ (opphavet hans?)

 

og kona Kari

 

¤¤¤¤¤ (farsnamnet hennar?)

 

Lunge frå

 

¤¤¤¤¤ (opphavet hennar?)

 

og f. i Børsa

 

¤¤¤¤¤ (dato og stad for fødsli til Jørgen Pederson (Staur)?)

 

Jørgen var frå 1565 lagmann i Trondheim og busette seg på lagmannsgarden Sakshaug i Inderøy. 

 

¤¤¤¤¤ (har eg oppfatta dette rett?)

 

Jørgen d. på Sakshaug kring 1588, medan Gudrun d.

 

¤¤¤¤¤ (dato og stad for dødsfallet hennar? – før 1607!)

 

Dei fekk fire born i lag:

 

¤¤¤¤¤ (sjekka om det kan ha vore fleire??)

 

a. Peder Jørgenson,

 

     ¤¤¤¤¤ (levde 1592 – biografi?)

 

b. Johan Jørgenson,

 

     ¤¤¤¤¤ (levde 1592 – biografi?)

 

c. Maren Jørgensdotter, f.

 

     ¤¤¤¤¤ (dato og stad for fødsli hennar?)

 

     ¤¤¤¤¤ (dato og stad for dødsfallet hennar?)

 

     Maren gifte seg kring 1568

 

     ¤¤¤¤¤ (truleg vigde mykje seinare – 1580?)

 

     med Carsten Johnson Randall frå Bergen.  Han var f. i Bergen kring 1550 og d.

 

     ¤¤¤¤¤ (dato og stad for dødsfallet hans?)

 

     Carsten Randall var sagbrukseigar, og han og Maren budde på Skeie i Ulstein og frå kring 1595 på Førde i Volda.  Dei fekk visstnok fem born i lag.

d. Elsebe Jørgensdotter,

 

     ¤¤¤¤¤ (levde 1592 – biografi?)

 

~~~~~~~~~~~~~~~

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand til løysing av denne familiefloken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars,

 

For egen del, så er jeg ikke helt sikker på at lagmannen Jørgen Pedersson var en sønn av væpneren Peder Pedersson (Staur), og dermed altså selv en ”Staur”.

 

Her kan det være at eldre våpenbøker har blandet sammen  væpneren Jørgen Pedersson (Staur) med den senere lagmannen Jørgen Pedersson. Så langt har jeg for egen del ikke lyktes med å påvise hvilket segl lagmannen brukte.

 

At det har vært to blad Jørgen Pederson, er sikkert nok, men at den yngste skulle være sønn av Peder Pedersson (Staur) er langt fra bevist.

 

Væpneren Peder Pedersson (Staur) var ellers beviselig en bror av væpneren Jørgen Pedersson (Staur).Se i denne forbindelse bla:

D.N.XIV, nr. 678 (1530)

https://www.dokpro.uio.no/perl/middelalder/diplom_vise_tekst_2016.prl?b=12595&s=n&str=

 

Når det gjelder bosted for lagmannen Jørgen Pedersson, så var vel det snarere i Trondheim enn på Sakshaug skulle jeg tro.

Peder Pedersson (Staur) skriver seg ellers til Huseby i 1547

D.N. XXIII, nr. 535 (1547)

https://www.dokpro.uio.no/perl/middelalder/diplom_vise_tekst_2016.prl?b=19094&s=n&str=

 

Det er ellers skrevet mye rart om disse ”Staurene”, så det ville absolutt være på sin plass med en ryddesjau i denne forbindelse…

Endret av Johan M Setsaas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars, for ordens skyld, om du ønsker å lese deg opp på disse slektskretsene, så har du noe relevant litteratur nedenfor.

 

Noe litteratur om Staur og lagmannen Jørgen Pedersson:

 

 

Lange, Chr. Og Berg, J. Chr.: Hannibal Sehesteds copiebog for aaret 1645, Samlinger til det norske folks sprog og historie, bind 5, (1838), s. 287f.

 

Thomle E A Hvorledes er familienavnet Teiste kommet til den nulevende  Slægt af dette navn ?, i Personalhistorisk tidsskrift, 4r., 6 bind (1903).

 

Brodahl Johan Ernst:  Litt om adelslegtene Staur, Schønnebøl og Munchegaard (1915).

 

 

 

Stene, Nils: «Kruckow’erne i Norge», Norsk Slektshistorisk Tidsskrift bind III, (1932).

 

Nissen, Gunnar Brun: Frostating lagmannsembete og lagmenn inntil 1797 : En historisk oversikt (1956).

 

Supphellen, Steinar: Innvandrernes by, Trondheims historie, bd 2, s. 62 (1997).

 

Dahl, Svein Tore: Embetsmenn i Midt-Norge i tiden 1536-1660 (1999).

 

Nissen, Harald  og Bratberg, Terje: Schønings våpenbok – Gamle Norske Adel Efter et gammelt Manuskript Assessor Ifver Hirtzholm tilhørende (2013).

 

Setsaas, Johan Marius: Schønings våpenbok-Til glede og bekymring. Bokmelding,i Genealogen 2/ 2014, s. 45-51 (2014).

 

Næss, Hans Eyvind: Fiat justitia! Lagmennene i Norge 1607–1797 (2014).

 

Gustavsen, Are S.:  Lærerikt om lagmenn – tross genealogiske glipper (anmeldelse av Hans Eyvind Næss: Fiat justitia!: Lagmannene i Norge 1607–1797, Riksarkivarens skriftserie 42, Oslo: Riksarkivet, 2014.), i Norsk Slektshistorisk Tidsskrift, bind XLIV, hefte 4 (2016).

 

 

Noe litteratur om Randal:

 

 

 

Daae, Aagot: Hustru Magdalene Tørrisdatter og hendes to sønner, i Personalhistorisk tidsskrift 1923, s. 111-114.

 

 

 

Dale, Bjørn Jonson: Tomas Jonson til Spjelkavik. Adelsmann utan ære-kjøpmann utan hell, I balansepunktet : Sunnmøres eldste historie (1994), s. 352f.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Endret av Johan M Setsaas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
På ‎24‎.‎06‎.‎2019 den 17.20, Lars E. Øyane skrev:

.....

a. Peder Jørgenson, ....

b. Johan Jørgenson, ....

c. Maren Jørgensdotter, ....  gifte seg ....  med Carsten Johnson Randall frå Bergen ....

d. Elsebe Jørgensdotter, .....

 

.....

.

Du nevner her 4 barn av Gudrun Jonsdotter Teiste fra Kroken i Hafslo og lagmann i Trondheim, Jørgen Pederssøn.

Viser ikke innlegg #4 ovenfor (missivet til Niels Bild av 25. august 1592) at det også var en sønn Carsten Jørgensen ?

.

Endret av Per Nermo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Innlegg #13:

 

Etter mange forseinkingar er me no endeleg komne so langt som til å skulla publisera siste bandet i bygdebokserien for Luster, og eg er mildt sagt svært fortvila over dei heller mangelfulle opplysningane som ligg føre om denne Staur-ætti.

 

Eg er ingen ekspert på ættesamband frå Mellomalderen, so no vonar eg på lite vetta hjelp til å fylla nokre «hòl» i dene ættetavla.

 

Eg syner til siste innlegget mitt over (Innlegg #8) og spør:

 

Føreligg det absolutt ingen fleire opplysningar om opphavet og lagnaden til lagmannen Jørgen Pederson (Staur) og kona Gudrun?

 

Føreligg det absolutt ingen fleire opplysningar om kvar det vart av borni deira, utover at dei levde i 1592?

 

Eg takkar på ny for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/24/2019 at 5:20 PM, Lars E. Øyane said:

c. Maren Jørgensdotter, f.

 

 

 

     ¤¤¤¤¤ (dato og stad for fødsli hennar?)

 

 

 

     ¤¤¤¤¤ (dato og stad for dødsfallet hennar?)

 

 

 

     Maren gifte seg kring 1568

 

 

 

     ¤¤¤¤¤ (truleg vigde mykje seinare – 1580?)

 

 

 

     med Carsten Johnson Randall frå Bergen.  Han var f. i Bergen kring 1550 og d.

 

 

 

     ¤¤¤¤¤ (dato og stad for dødsfallet hans?)

 

 

 

     Carsten Randall var sagbrukseigar, og han og Maren budde på Skeie i Ulstein og frå kring 1595 på Førde i Volda.  Dei fekk visstnok fem born i lag.

 

Far til Maren har fått seg ein MasterProfile (MP) på Geni.com: https://www.geni.com/people/Jørgen-Staur/6000000008950541805 

Søskena til Maren er det tynt med informasjon om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Selv har jeg bare annen- og tredjehånds informasjon om disse slektene, som jeg opp gjennom årene har

'samlet sammen etter beste evne', fra ulike debatter og nettesteder.

Det jeg har samlet ligger tilgjengelig på internett, men jeg må ta tydelig forbehold om at materialet inneholder en rekke usikkerheter og feil.

Jeg gjengir nedenfor noen direkte-lenker til enkelt-individer i mitt slektsregister, som i beste fall kan gi en oversikt over

deler av disse slektsgrenene. Så får ev. interesserte ta dette for det det måtte være verdt ....
 

Endret av Per Nermo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig me Johan om at Jørgen Pedersen neppe bodde på Sakshaug. Men som lagmann i Trondheim fikk han inntekter fra alle 5 Sakshaug-gårdene på Inderøen, da disse var underlagt lagmannen til godt opp på 1700-tallet.

Mvh Gunnar

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper lite å bruke f. eks geni.com eller andre nettsteder som sannhetsvitne dersom det som publiseres på disse stedene er unøyaktig, missledende, eller direkte feil. Jeg skal  avstå fra å kommentere innholdet i denne siden på geni.com som det konkret lenkes til ovenfor.

 

Selv heller ikke DAA (1918) har korrekte opplysninger om denne lagmannen. Han er både her og andre steder blandet sammen med den eldre Jørgen Pedersson (Staur). Jeg har tidligere dessuten gitt utrykk for at jeg for egen del har vært i sterk tvil om hvorvidt denne yngre Jørgen Pedersson, lagmannen, virkelig var en sønn av Peder Pedersson (Staur), og dermed en nevø av denne eldste Jørgen Pedersson (Staur).

 

Studerte i sin tid seglet til lagmannen, vedhengende et diplom fra 1575, men uten å sikkert kunne fastslå hvilket motiv lagmannen hadde i seglet. Imidlertid kunne det antydes et mulig bumerke i seglet, men jeg var langt fra sikker.

(RA, dipl. Papir, datert 8. desember 1575, Seksjon for eldre arkiver, Regester til utrykte diplomer i Riksarkivet , 1572-1581, oppb: Riksarkivet).
http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sa10061011053148.jpg

 

Nå har jeg imidlertid akkurat nå i kveld kunnet studere det velbevarte seglet til lagmannen Jørgen Pedersson fra hyllingen i 1582.

(Se: Aktstykker til de norske stændermøders historie 1548-1661, Tredje bind, annet hefte, Tillegg.., (Oslo 1984) s. 291).

 

Seglet til lagmannen Jørgen Pedersson fra 1582 viser at han benyttet et bumerke i seglet, og ingen stubbe eller kvist, slik som ”Staurene” vitterlig benyttet.

 

Dersom han så ikke var en ”Staur”, hvordan så plassere denne Jørgen Pedersson ?

 

Et spor kan være at han  kalles skriver i et diplom fra 1565:

Jøren Skriffver Logmand

(D.N.XXI, nr. 1122) (”1565”).

https://www.dokpro.uio.no/cgi-bin/middelalder/diplom_vise_tekst.cgi?b=17966&s=n&str=

 

Han har tydeligvis vært skriver et eller annet sted tidligere, kanskje i Trondheim len, men aller helst, kanskje i Bergenhus len. Hans giftemål med Gudrun Jonsdatter Teiste kunne tyde på det.

 

Det som vi ellers vet om lagmannen og hans barn, er det jo i grunnen gjort rede for tidligere. Når det gjelder den kjente etterslekten her, så har jo Bjørn Jonson Dale (1994) bla. gjort rede for ”Spjelkavik linja”.

 

Om de øvrige barna til lagmannen og Gudrun Jonsdatter Teiste vet vi ellers ingen ting om, og jeg betviler at det vil dukke opp nye kilder som vil kunne belyse dette.

 

Forøvrig, så bør det være åpenbart at lagmannen bodde i Trondheim, og ikke ute på Frosta.

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg #18:

 

Hjarteleg takk til Gisle, Per, Gunnar og Johan for å ha sett litt fart på denne debatten!  Som før nemnt, so er eg på svært «gyngande grunn» når me kjem inn på desse ættene frå seinmellomalderen, men eg ser heilt klart argumentet til Johan om at opphavet til Jørgen Pederson er svært so usikkert, og GENI kan me jo diverre ikkje alltid stola på...

 

Eg har no freista setja opp eit nytt manuskript for denne huslyden, og eg ville setja kjempestor pris på om du Johan eller andre kunne kommentera utsjånaden?  Er det turveleg å publisera dette, eller er det noko eg MÅ endra på??

 

Gudrun Johnsdotter Teiste, f. kring 1538,

Gudrun Teiste gifte seg kring 1560, dato og stad ukjende, med Jørgen Pederson av usikkert opphav, truleg f. kring 1530.  Jørgen hadde visstnok vore skrivar ein eller annan stad, kan henda på Vestlandet, men vart i 1565 utnemnd til lagmann i Trondheim.  Han og Gudrun budde nok i Trondheim der Jørgen d. kring 1588.  Gudrun d. truleg kring 1600.  Det er nemnt fem born i denne huslyden:

a. Maren Jørgensdotter, f. kring 1562, d. kan henda på Førde i Volda kring 1641.  Maren gifte seg kring 1580 med Carsten Johnson Randall frå Bergen.  Han var f. i Bergen kring 1550 og d. på Førde i Volda kring 1630.  Carsten Randall var sagbrukseigar, og han og Maren budde på Skeie i Ulstein og frå kring 1595 på Førde i Volda.  Dei fekk visstnok fem born i lag.

b. Peder Jørgenson, levde i 1592, men med ukjend lagnad.

c. Johan Jørgenson, levde òg i 1592, men likeins med ukjend lagnad.

d. Elsebe Jørgensdotter, var gift med ein Hans og levde i 1592.  Ho let etter seg ei dotter.

e. Carsten Jørgenson, levde i 1592, men med ukjend lagnad.

 

Ein ny kjempetakk for alle gode tips!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Lars E. Øyane skrev:

.....

Gudrun Johnsdotter Teiste, f. kring 1538,

Gudrun Teiste gifte seg kring 1560, dato og stad ukjende, med Jørgen Pederson Skriver av usikkert opphav, truleg f. kring 1530.  Jørgen hadde visstnok vore skrivar ein eller annan stad, truleg på Vestlandet, men vart i 1565 utnemnd til lagmann i Trondheim, og han og Gudrun budde visstnok i Trondheim der Jørgen d. kring 1588.  Gudrun d. truleg kring 1600.  Det er nemnt fem born i denne huslyden:

a. Maren Jørgensdotter, f. kring 1562, d. kan henda på Førde i Volda kring 1641.  Maren gifte seg kring 1580 med Carsten Johnson Randall frå Bergen.  Han var f. i Bergen kring 1550 og d. på Førde i Volda kring 1630.  Carsten Randall var sagbrukseigar, og han og Maren budde på Skeie i Ulstein og frå kring 1595 på Førde i Volda.  Dei fekk visstnok fem born i lag.

.....

 

Var det slik at Maren senere ble gift med (enkemannen ?) Oluf Knudsen (bergensborger fra 1601), som drev handelsstedet Slinningen ved Ålesund ?
 

Endret av Per Nermo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Per Nermo said:

Var det slik at Maren senere ble gift med (enkemannen ?) Oluf Knudsen (bergensborger fra 1601), som drev handelsstedet Slinningen ved Ålesund ?

 

Om det er hald i det veit eg ikkje, men...: https://www.facebook.com/groups/361039097332890/permalink/4156744814428947/

 

Quote

Carsten Jonson var gift med ei datter av ein adelig lagmann i Trondheim. Som enke ekta denne kvinna, Maren Jørgensdatter, borgaren Oluf Knudsen på Slinningen, og kanskje samme dagen ekta dattera hennar Oluf sin sin, Christen Olsen Slending. Hustru Maren, som ho kan ha blitt kalt, var av gamle adelsætter, Staur og Teiste, og som borgarmadam på Slinningen ser ho ut til å ha levd over evne, slik versonen og stesonen Christen Olsen hevda i 1648.

Maren Jørgensdatter og Carsten Jonson hadde fleire barn, men dei som interesserer oss her er dei minst to døtrene deira, kona til Christen Slending og søstera hennar.

 

Endret av Gisle Hersvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remi,

 

Her er seglet til lagmannen Jørgen Pedersson fra 1582

Kilderegistratur: DRA, Hyldinger, 26/1-1582. Foto: © Håvard Blom.

 

Har laget et utkast til en artikkel om Staur, og der denne lagmannen naturlig nok også utgjør en liten brikke av artikkelen. Når dette kan kan komme på trykk, vet jeg ikke. Så da er det like greit å poste seglet til lagmannen her og nå.

 

Tar i samme slengen med et bilde av inngangspartiet til Tinghuset i Trondheim, og der lagmannen Jørgen Pedersson er portrettert. Vakkert utført, men som en ser, så er lagmannen gjengitt med et ”Staur-våpen”, noe det altså ikke er kildemessig belegg for.

Jørgen Pedersson lagmann 1582.jpg

Jørgen Pedersson Trondheim tinghus.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg #23:

 

Hjarteleg takk til Per, Remi, Gisle og Johan for nye spennande innlegg!

 

Ein treng ikkje vera nokon segl-ekspert for å sjå at Jørgen Pederson sitt segl er heilt ulikt Staur-seglet, so opphavet til lagmannen er framleis eit stort mysterium!  Eller er det nokon som dreg kjensel på seglet tl Jørgen Pederson?  Som du Johan skriv, kan Jørgen godt ha vore skrivar, og ser me på Gudrun si søster Kari Teiste, vart jo ho gift med Anders Christenson, ein (slotts-)skrivar i Bergen som sidan vart borgarmeister i Bergen.  Opphavet hans er ogso ukjend...!

 

Elles vil eg gjerne ha meiningar om den teksten som eg har forfatta over i innlegg #18 - skal me lata denne teksten stå slik?

 

Kanskje er det eit poeng dette med bergensborgaren Ole Knutson som var handelsmann og budde på Slinning i Ålesund.  Finst det PROV for at han verkeleg var gift med Maren Jørgensdotter?  Har me nokolunde leveår for Ole Knutson?

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand med denne huslyden!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars,

 

Det er mange årstall som blir problematiske, selv med forbehold som "omlag", "omtrent" osv., dette fordi vi i grunnen ikke har noen ”knagger” som kan hjelpe oss her. Jeg ville derfor ha formulert dette noe mer nøkternt:

 

Gudrun Jonsdatter Teiste, (15xx-før 1604), trolig gift før 1565 med Jørgen Pedersson, lagmann i Trondheim fra 1565. (Død mellom 1588 og juli 1589).

 

(JMS: Gudrun benevnes som hustru i bryllupet til Hans Bartskjer i august 1565, og må da i motsetning til jomfru Elsebe Teiste være gift på dette tidspunktet. Under forutsetning av at hun ikke var gift med en annen person før Jørgen Pedersson, så var disse to gift en gang før 19 august 1565: Nicolaysen: APB (1860-utg), s. 105. Merk også note 8 samme sted.)

 

(JMS: Jørgen Pedersson ble ny lagmann i Trondheim i 1565, NRR I, s. 444 (4. januar 1565). Nevnt siste gang sikkert 30 juni 1585 (NHD 1585, s. 27), men av en sak i herredagen i 1604 kan det tolkes som om Jørgen Pedersson var i live i 1588 (NHD 1604, s. 33). Han er i det minste død en stund før 27. juli 1589, da Henrik Jørgensson (Staur) fikk kongens brev på lagmannsembetet i Trondheim, NRR III, s. 52 (27. juli 1589) )

 

Barn:

 

1.Peder Jørgensson, nevnt i 1592

 

2.Johan Jørgensson, nevnt i 1592

 

3.Maren Jørgensdatter, g.m. Carsten Jonsson Randall.

 

4.Elsebe Jørgensdatter, nevnt i 1592

 

(JMS: Kilden for disse barna, er NRR III, side 263 (25. august 1592), men merk overskriften: Jørgen Pederssøns arvingers (trætte) med Nils Bild anrørendes. Det er fire arvinger, men problemet her er at Carsten er anført som en Jørgensson, ikke en Jonsson. Men det er to saker som viser at denne ”Carsten Jørgensson” i vikeligheten er Carsten Jonsson Randall, gift med Jørgen Pederssons datter, Maren Jørgensdatter. Av en tingbok sak for Indre Sogn i 1650, fremkommer det dokumenter som viser at Fru Elsebe (Olavsdatter) Teiste er Carsten Jonsson Randalls hustrus moderbroders datter.

Tingbok for Indre Sogn 1648-1652, fol. 83:  https://media.digitalarkivet.no/view/28555/85

 

I arvesaken etter Anne Johansdatter Kruckow fra 1607, omtalt i NHD 1622, s. 185 ff, så fremkommer det at Carsten Jonsson Randall var medarving (på sin hustrus vegne) etter Anne Kruckow).

 

Lars: Når det gjelder ”din”:  e. Carsten Jørgenson, levde i 1592, men med ukjend lagnad, ovenfor, så ser du antagelig at denne personen må utgå.

 

Så lurer jeg fælt på hvor du har opplysningen ovenfor fra om at: d. Elsebe Jørgensdotter, var gift med ein Hans og levde i 1592.  Ho let etter seg ei dotter. ?

 

Hun kan i hvert fall ikke ha vært gift med denne Hans i 1592, for da hadde han vært oppført pva. av sin hustru… Har du noen kilder for denne ”Hans” og datteren ?

 

Når det gjelder Maren Jørgensdatter, g.m. Carsten Jonsson Randall, deres etterkommere, samt hennes omtalte ekteskap med Oluf Knudsen, så foreslår jeg at du sender Bjørn Jonson Dale en e-mail om dette. Jeg har sent deg en PM med Bjørns adresse.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg #25:

 

Hjarteleg takk til Johan for eit spennande innlegg med interessante korreksjonar!

 

Eg hadde nok ein sterk mistanke om at Carsten Jørgenson ikkje fanst og at han var forveksla med Carsten Randall.  Eg har alt korrigert manuskriptet mitt!

 

Eg vil elles ta kontakt med Bjørn Jonson Dale om denne Randall-ætti.

 

Når det gjeld Elsebe og ekteskapet hennar, er dette teke frå GENI, men er sikkert feil: https://www.geni.com/people/Elsebe-Staur/6000000055758912084

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.