Gå til innhold
Arkivverket

Anders Nilsson (Tornekrans) på Kroken i Hafslo (1525-1594) - kan henda sorenskrivar? - gift med Anna Kruckow Teiste - kven var denne mannen - ein danske?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Dette emnet er henta ut frå eit større emne om Teiste-ætti: https://forum.arkivverket.no/topic/171242-teiste-ætti-på-kroken-i-hafslo-1500-1600-talet-hjelp-til-korrekte-opplysningar/

 

Lensherre John Teiste døydde på Kroken i Hafslo kring 1555.  Enkja Anna Kruckow gifte seg kort tid etter att med:

 

Anders Nilsson Tornekrans, visstnok fødd i Danmark kring 1525(?) og avliden på Kroken kring 1594.  Ein stad har eg sett Anders nemnd som skrivar (sorenskrivar?), men elles veit me ikkje noko om denne mannen!

 

Eg står fast på følgjande utfordringar:

 

* Kvar hadde Anders Nilsson Tornekrans opphavet sitt ifrå - foreldre og fødestad?

 

* Stemmer det at Anders var sorenskrivar, eller kva yrke hadde han?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips om denne so «anonyme» mannen!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lars E. Øyane skrev:

Dette emnet er henta ut frå eit større emne om Teiste-ætti: https://forum.arkivverket.no/topic/171242-teiste-ætti-på-kroken-i-hafslo-1500-1600-talet-hjelp-til-korrekte-opplysningar/

 

Lensherre John Teiste døydde på Kroken i Hafslo kring 1555.  Enkja Anna Kruckow gifte seg kort tid etter att med:

 

Anders Nilsson Tornekrans, visstnok fødd i Danmark kring 1525(?) og avliden på Kroken kring 1594.  Ein stad har eg sett Anders nemnd som skrivar (sorenskrivar?), men elles veit me ikkje noko om denne mannen!

 

Eg står fast på følgjande utfordringar:

 

* Kvar hadde Anders Nilsson Tornekrans opphavet sitt ifrå - foreldre og fødestad?

 

* Stemmer det at Anders var sorenskrivar, eller kva yrke hadde han?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips om denne so «anonyme» mannen!

 

Hvor er kilden som kaller denne Anders Nilsson for "Tornekrans" rett ut? Hittil har jeg kun sett dette anført i parentes "(Tornekrans)", slik at ingen misoppfatter og dermed vil tro at han faktisk har benyttet dette som et slektsnavn i levende live.

 

Samtidig: Hvorfor spekuleres det i et sorenskriverembete. Mannen er hevdet død i 1594 (kilde?), samtidig som sorenskriverembetet ble innført i 1591? 

 

Hvilke kilder er det som nevner ham i disse årene (1591-1594)?

 

Mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Are og Lars for nye interessante innlegg!

 

Med omsyn til Anders Nilsson nytta han nok aldri namnet Tornekrans, men ein eller annan stad må jo dette namnet vera kome ifrå??

 

Elles oppfattar eg det slik at Anders Nilsson var fut i Dale skipreide frå 1565, og då er det kanskje eit spørsmål om Anders har levd so lenge (til kring 1608?) slik at Peder Frost tok over som fut etter Anders?  Levde Anders Nilsson då kona Anna Kruckow døydde kring 1602?

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand med kartleggjing av denne huslyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.