Gå til innhold
Arkivverket

Bildet mitt popper opp i en liste når jeg åpner emner?


Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Når jeg åpner et emne i brukerforum skjer det av og til at en side med en lang liste på venstre side med  bildet mitt i spretter opp

for i neste øyeblikk å forsvinne igjen. Deretter kommer siden jeg skulle se på opp.

Jeg fikk tatt bilde av siden . Jeg legger det ikke inn her.

Siden består av mange linjer med ord, fotoet mitt og ender med en adresse til arkivverket.

Det startet i sommer, og jeg har aldri opplevde dette før.

Det skal da ikke være sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om Tekniske tilbakemeldinger ikke brukes lenger så jeg legger også inn spørsmålet i:

Andre spørsmål til Digitalarkivet og håper på svar der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Kan du ta bilde av det neste gang det skjer? Det blir litt enklere å finne ut av da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev så tok jeg bilde av det, men å legge inn bilde fra mobilen har jeg ingen anelse om hvordan jeg gjør.

Jeg kan skrive av hva det står?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok nettleseren som bruker litt tid på å "tegne" nettsiden. Det du ser i et lite øyeblikk er siden før stilarket har blitt prosessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller først vil jeg si i fra ang. bildet av siden som du spurte om.

Det var på DA  jeg hadde sagt i fra at jeg hadde tatt bildet av "tegningen".

 

Så ar det svaret ditt i dag. Det sier meg veldig lite.

 

Det har aldri skjedd før. Og i dag skjer det bare med enkelte temaer.

Hvorfor ikke på alle om jeg har probemer med nettleser?

 

Jeg kopierte pørsmålet  jeg la inn her og la det inn på  Andre spørsmål til DA.

Og som du ser av lenka under ble en del av poppopp-bildet eller 

"tegningen" med, selv om det ikke er med i  orginalinnlegget?

Avskrift av fotoet jeg tok.

 

Gå til innhold

      . Brukernes eget forum

      .

      .

      .

      .

Arkivverket

       .  Start

              .Status

              .Emne

      .

      . 0

          Varselinnstillinger

 

           Varsler

 

           Vis alle varsler

           .0

           Lag ny

 

           Meldinger

 

           Gå til innboks

          .

           Fotografiet mitt

Så oppå nederst del av fotoet mitt står det

https:// forum.arkivverket.no/notifications/

Jeg kan skimte at det står noe under den adressen. Det er alt.

 

Når du ser på kopien så  kan du se hva som sto under adressen.

 

Håper du kan gi meg et raskt svar på dette.

 

 

     

Endret av Berit Knudsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Berit,

 

Vi oppdaterte brukerforumet i går (2019-08-15), får du fortsatt samme feilen?

 

Hvis du fortsatt får feilen foreslår jeg du sjekker at:

 

- Du bruker nyeste versjon av nettleseren din. Oppdatér nettleseren hvis du ikke har nyeste versjon.

- Du bruker nyeste versjon av operativsystemet ditt (android, ios, windows, mac, etc.), og igjen oppdatér hvis du er på en eldre versjon.

- Du bør også tømme cachen din, her er en guide på engelsk om hvordan man gjør det for mange forskjellige nettlesere: https://www.lifewire.com/how-to-clear-cache-2617980

 

Det hadde også vært fint å vite nøyaktig hvilken nettleser du bruker, versjon av denne, og kanskje til og med hva slags enhet du bruker, for eksempel hvis du bruker mobil, hvilken android eller iphone det er, og gjerne også hvilken versjon av android eller ios. Samme for hvilken datamaskin du bruker.

 

Når det gjelder opplasting av bilder fra telefon kan man laste opp bilder her på forumet, det er en lenke som heter "Drag files here to attach, or choose files..." nederst over "submit reply" som du kan trykke på, denne burde gi deg tilgang til å laste opp bildet:

 

2019-08-16_09-41-04.png.d0494a535f3fd46223d7f2c0801ef2ee.png

 

På norsk ser den slik ut:

 

2019-08-16_09-58-03.png.34be0cf4e08889cbfc898305d3ed1732.png

 

Eventuelt kan du for eksempel gå til https://postimages.org/ der får du lagt inn et bilde, du må dele lenken du får etter at du trykker "upload" her i tråden, slik at vi får se bildet. Lenkene ser slik ut: "https://postimg.cc/xxxxx" hvor xxxxx er en rekke forskjellige alfanumeriske tegn. Vanligvis ville jeg lenket til imgur.com, men ser ut som man må bruke appen for å laste opp ting fra mobil der, så da ble det denne.

 

Jeg vil også påpeke at vi ikke har mulighet til å fikse alle visuelle feil på brukerforumet ettersom det kjører en tredjeparts løsning som heter Invision Community, så det kan fint hende at vi ikke får fikset dette for deg. Spesielt ikke hvis vi ikke får reprodusert feilen hos oss.

Endret av Nichlas Severinsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.