Gå til innhold
Arkivverket

Manglende geografiske metadata for lensregnskap


Ketil Firing Hanssen
 Del

Recommended Posts

Ved søk etter kategori "Lensregnskap" i "Finn kilde" får jeg 938 treff. Ved å begrense geografisk område til "Østlandet", får jeg kun fire treff. Det ser derfor ut til at det ikke er definert geografisk dekningsområde for de fleste av disse kildene.

Endret av Ketil Firing Hanssen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Ketil Firing Hanssen skrev:

Ved søk etter kategori "Lensregnskap" i "Finn kilde" får jeg 938 treff. Ved å begrense geografisk område til "Østlandet", får jeg kun fire treff. Det ser derfor ut til at det ikke er definert geografisk dekningsområde for de fleste av disse kildene.

 

Det er riktig. For lensregnskapene og stiftamtstueregnskapene har vi ikke lagt inn geografiske metadata, og vi er klar over denne mangelen. Årsaken er at hver eske i stor grad må behandles individuelt. Eskene for Akershus len kan dekke et antall kommuner fra hele det sønnafjelske, men knapt noen av eskene dekker nøyaktig de samme kommunene. For de mindre lenene, som Tønsberg og Brunla, er dette mye enklere, så vi burde starte der - når vi får tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.