Gå til innhold
Arkivverket

Bilder av Peder Rist Jensen, Nordland


Greta Voigt Nesbø
 Del

Recommended Posts

Vær oppmerksom på hva Åndsverksloven sier om å publisere bilder. Vi slektsforskere ønsker ikke å bryte norsk lov. På online slektsforskningsprogrammer brytes dette jevnlig og dersom vi bruker et bilde publisert ulovlig er vi også lovbrytere. Dette gjelder også bilder av gravsteiner på Slekt og Data sine sider. Alle bildene er fotografens eiendom, og vi må spørre fotografen om tillatelse for å publisere disse bildene.

Mvh

Remi Pedersen

Endret av Remi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Heisan, jeg vte ikke om dette har noe med denne familien og gjøre, men jeg har fått tak i noen gamle bilder og på ett av dem står bakpå:

 

Ulrik Rist Jensen, Lennerts far 

 

Lennert ble gift med Pernille. De ble foreldre til Laura som ble gift med Joh. Ludv.Johansen, og de ble foreldre til Petra som giftet seg med Markus Friis. De ble foreldre til Jon som giftet seg med Margit Dahlheim. De ble foreldre til Marit som giftet seg med Svein Eliassen og ble foreldre til Jon-Thomas.

 

Lennert skal ha vært gårdmann i Flakstad i Nordland.

 

Mvh. Torbjørn. Jeg får ikke tatt kopi av bildet akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2019 den 2.48, Remi skrev:

Dette gjelder også bilder av gravsteiner på Slekt og Data sine sider. Alle bildene er fotografens eiendom, og vi må spørre fotografen om tillatelse for å publisere disse bildene.

 

Jeg bruker konsekvent bilder av gravstener som er satt opp av/omhandler min slekt -  familie.  Uten å spørre om tillatelse. 

 

Men kan jo spørre seg hva som får folk til å fotografere fremmede folks gravstener om det ikke er for nettopp å hjelpe familie/slekt til vedkommende som er begravd.

 

Så skulle gjerne sett en slik sak havne i rettsystemet.

 

Mvh

Ivar

Endret av Ivar Moe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.