Gå til innhold
Arkivverket

Postens sirkulærer


Vidar Flesland
 Del

Recommended Posts

På Norges Postmuseums hjemmesider (og flere andre steder) henvises det til at Postmuseet og Arkivverket ved Statsarkivet i Bergen har inngått en avtale om scanning av  "Postens sirkulærer" der Arkivverket har ansvar for perioden 1858 til 1940. I Digitalarkivet mangler dessverre sirkulærer mellom 1879 og 1921. Er det planer om å legge disse ut i nær fremtid?

Ref. https://postmuseet.no/Samlingene/Bibliotek/digitaliserte-publikasjoner

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, jeg leste tydeligvis ikke spørsmået ditt godt nok. De som var ute på den gamle bokhylla er lagt over, og der manglet 1879 - 1921. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjentar spørsmålet:  Er det planer om å legge disse ut i nær fremtid?

 

PS. På forespørsel til Postmuseet fikk jeg forståelsen av at de venter på at Arkivverket skal publisere dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2019 den 14.37, Vidar Flesland skrev:

Jeg gjentar spørsmålet:  Er det planer om å legge disse ut i nær fremtid?

 

PS. På forespørsel til Postmuseet fikk jeg forståelsen av at de venter på at Arkivverket skal publisere dette. 

 

Jeg har kontaktet Norges Postmuseum i et forsøk på å bringe klarhet i dette. Det later til at Statsarkivet i Bergen for en del år tilbake har skanna også årgangene 1879-1921, og at bildene ble sendt til Norges Postmuseum, som selv har hatt planer om å publisere på sine nettsider. Begge parter skal nå imidlertid vurdere muligheten for at årgangene blir publisert i Digitalarkivet, slik at alt er samlet på ett sted. I løpet av ikke altfor lenge vet vi forhåpentlig mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding. Da krysser jeg fingrene for at de manglende årgangene blir publisert ett av stedene om ikke så alt for lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 22.8.2019 den 14.50, Vidar Flesland skrev:

Takk for tilbakemelding. Da krysser jeg fingrene for at de manglende årgangene blir publisert ett av stedene om ikke så alt for lenge. 

 

Etter godt samarbeid med Norges Postmuseum har vi nå gleden av å vise til at årgangene 1880-1920 også er publisert i Digitalarkivet: https://media.digitalarkivet.no/db/browse?archives[]=3539

 

Det skarpe øyet vil se at årgangen 1914 mangler, og den enda mer årvåkne vil kanskje også legge merke til at årgangen 1889 ikke er komplett. Det siste skyldes en teknisk feil i forbindelse med opplasting av filer, som forhåpentlig blir løst allerede i løpet av dagen. Når det gjelder årgangen 1914 trenger vi noen flere dager på å framskaffe bildene i riktig filformat.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kristian Hunskaar (Arkivverket) skrev:

Det skarpe øyet vil se at årgangen 1914 mangler, og den enda mer årvåkne vil kanskje også legge merke til at årgangen 1889 ikke er komplett. Det siste skyldes en teknisk feil i forbindelse med opplasting av filer, som forhåpentlig blir løst allerede i løpet av dagen. Når det gjelder årgangen 1914 trenger vi noen flere dager på å framskaffe bildene i riktig filformat.

 

1889-mangelen har blitt rettet i løpet av formiddagen, og nå ser det også ut til at 1914-årgangen vil være på plass allerede fra og med i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.