Gå til innhold
Arkivverket

Kvar er det vorte av alle abonnementsmeldingane (følgepreferansane) i Brukarforum?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Eg la nylig merke til at det kom opp tema i Brukarforum, som eg for lenge sidan hadde abonnert på, og som eg er interessert i å følgja.  Dette ser ut til å vera ein gjengangar for alle tema eldre en nokre månadar....

 

Kva tid skjedde denne justeringi av abonnementstenesta (følgepreferansane), og KVIFOR?

 

Følgen av dette er at eg ikkje alltid får meldingane som eg vonar på, med mindre eg går inn kvar einaste dag og les kva tema som er oppe til drøfting...!

 

Vonar at dette kan rettast attende...

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumet var satt opp til å slette alle abonnementer hvor det ikke hadde skjedd noe nytt de siste 90 dagene. Jeg har nå endret på det sånn at de aldri vil bli slettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

39 minutter siden, Frederic G. Østby skrev:

Forumet var satt opp til å slette alle abonnementer hvor det ikke hadde skjedd noe nytt de siste 90 dagene. Jeg har nå endret på det sånn at de aldri vil bli slettet.

 

Men alt jeg har abonnert på er fortsatt ikke tilgjengelig. Betyr det at jeg de er slettet for godt?

 

Cecilie

Endret av Cecilie Simon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var då forferdeleg!  Eg har abonnert på svært mange tema, og det vert ein skikkeleg sisyfus-jobb å gå gjennom heile brukarforum på ny!  Verdfull tid som kunne vore nytta på andre vis!!

 

Har de ikkje backups som kan forenkla oppgåva?

 

PS: Kvifor vart ikkje publikum konsultert FØR dette vart gjort, so kunne ein i det minst fått gjeve uttrykk for ei meining?  Eg trur ganske mange lesarar er samde i mine synspunkt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Cecilie Simon skrev:

 

 

Men alt jeg har abonnert på er fortsatt ikke tilgjengelig. Betyr det at jeg de er slettet for godt?

 

Cecilie

 

Funksjonen som teller innlegg ser ut til å fungere. Om du går inn på egen profil og velger ‘Se min (deres) aktivitet’ og deretter trykker ‘Innlegg’ kommer alle innleggene en har skrevet opp. Da blir det lettere å finne igjen emnene en skal ‘følge’ på nytt. Se dine innlegg her

https://forum.arkivverket.no/profile/2838-cecilie-simon/content/?type=forums_topic_post&change_section=1

Endret av Anne-Lise Hansen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til utviklerne

 

Det er meningsløst at det ikke er standardinnstilling at alle som deltar i forumet skal få melding om svar i et emne!  Her kan en bruke timer på å hjelpe andre å finne kilder, og så aner de ikke at det har kommet svar engang!  

 

Varslingsinnstillinger

Av Anne-Lise Hansen, Juni 7, 2012
 

Her mangler det forøvrig respons fra dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Frederic G. Østby skrev:

Forumet var satt opp til å slette alle abonnementer hvor det ikke hadde skjedd noe nytt de siste 90 dagene. Jeg har nå endret på det sånn at de aldri vil bli slettet.

 

Takk. 

Svar kan nemlig komme etter flere år i noen av emnene og dersom ingen ‘følger’ emnet, går en kanskje glipp av løsningen på en ‘slektsnøtt’.. For ikke å snakke om at en kan oppfatte forumdeltakerne som uhøflige, når det i virkeligheten er et strukturelt problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

9 timer siden, Anne-Lise Hansen skrev:

Til utviklerne

 

Det er meningsløst at det ikke er standardinnstilling at alle som deltar i forumet skal få melding om svar i et emne!  Her kan en bruke timer på å hjelpe andre å finne kilder, og så aner de ikke at det har kommet svar engang!  

 

Varslingsinnstillinger

Av Anne-Lise Hansen, Juni 7, 2012
 

Her mangler det forøvrig respons fra dere.

 

Jeg skal se om vi kan få satt denne til å være på for alle brukere som standard, men inntil videre kan hver enkelt bruker sette dette i varslingsinnstillingene sine ved å huke av "følg automatisk innhold som jeg starter".

image.thumb.png.e29e6dcb64fcf0b7d70317db0b7da24d.png

Når det gjelder automatisk følging av innhold som en deltar i så heller jeg personlig litt imot, man blir jo minnet på dette hver gang man poster:

image.thumb.png.b358439d0e0e6de778f46bb4e988c261.png

13 timer siden, Lars E. Øyane skrev:

Det var då forferdeleg!  Eg har abonnert på svært mange tema, og det vert ein skikkeleg sisyfus-jobb å gå gjennom heile brukarforum på ny!  Verdfull tid som kunne vore nytta på andre vis!!

 

Har de ikkje backups som kan forenkla oppgåva?

 

PS: Kvifor vart ikkje publikum konsultert FØR dette vart gjort, so kunne ein i det minst fått gjeve uttrykk for ei meining?  Eg trur ganske mange lesarar er samde i mine synspunkt...

 

Ingen backups så langt jeg vet, men selv om det finnes/fantes backups så ville det nok vært ekstremt teknisk vanskelig å gjenopprette bare de slettede varslingene for brukere uten å samtidig rulle tilbake poster som har blitt postet siden.

 

Verdt å merke at dette var nok en standardinnstilling som kom med Invision Community, som er programvaren forumet kjører, og ikke et valg Arkivverket tok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 20.8.2019 den 8.44, Nichlas Severinsen skrev:

 

 

Jeg skal se om vi kan få satt denne til å være på for alle brukere som standard, men inntil videre kan hver enkelt bruker sette dette i varslingsinnstillingene sine ved å huke av "følg automatisk innhold som jeg starter".

image.thumb.png.e29e6dcb64fcf0b7d70317db0b7da24d.png

Når det gjelder automatisk følging av innhold som en deltar i så heller jeg personlig litt imot, man blir jo minnet på dette hver gang man poster:

image.thumb.png.b358439d0e0e6de778f46bb4e988c261.png

 

Ingen backups så langt jeg vet, men selv om det finnes/fantes backups så ville det nok vært ekstremt teknisk vanskelig å gjenopprette bare de slettede varslingene for brukere uten å samtidig rulle tilbake poster som har blitt postet siden.

 

Verdt å merke at dette var nok en standardinnstilling som kom med Invision Community, som er programvaren forumet kjører, og ikke et valg Arkivverket tok.

 

Det hjelper visst ikke at ‘en blir minnet på det’, Nichlas Severinsen..

https://forum.arkivverket.no/search/?q=Varslingsinnstillinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/25/2019 at 6:51 PM, Anne-Lise Hansen said:

Det hjelper visst ikke at ‘en blir minnet på det’, Nichlas Severinsen..

https://forum.arkivverket.no/search/?q=Varslingsinnstillinger

 

Det kan hende at innstillinger for eksisterende brukere fortsatt er skrudd av (og jeg tror ikke vi kan gjøre noe med dét, vi har dog fikset innstillingen for nye brukere), jeg anbefaler at dere 'tagger' brukerne dere vil ha kontakt med, det burde gjøre susen.

 

For nye som har snublet over dette emnet og ikke vet hvordan man tagger noen: begynn å skriv '@', deretter navnet på personen, så kommer det opp navneforslag som du kan velge. F.eks.

@Nichlas Severinsen da er man helt sikker på at personen man kommuniserer med får ett varsel, ihvertfall neste gang de er innom forumet hvis de har skrudd av epost-varsel.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. 😊
 

I lang tid har jeg hatt følelsen av å ‘snakke til veggen’... 

 

Takk for info om taggingen. 😊 Dette var jeg ikke klar over og vil prøve dette når folk ikke svarer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

@Nichlas Severinsen

 

Det er dessverre ikke blitt bedre.. Det er ikke slik at det er standardinnstilling for nye brukere at de automatisk ‘følger’ emner de starter deltar i. 

 

Siste eksempel er dette innlegget:

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.