Gå til innhold
Arkivverket

Kan inte finna min mor i kyrkoboken.


TULLE
 Del

Recommended Posts

Min mor föddes i Strømmen, antagligen hemma hos sin mormor Andrea Ellingsen som bodde i Fosseklevens Arbeiderbolig No 6. Min mor hette Mary (eg norska Mari tror jag) Dolores Ask och hennes mor var Jenny Ellingsen född 2 september 1897 i Strømmen, fylke Vestfold, Jarsberg fogd. Mormor var gift men en svensk man Hjalmar Ask, min morfar. 

Min mor föddes 26 oktober 1919 (osäkert datum för det blev fel när de flyttade till Sverige och prästen skrev in fel i kyrkoboken). De flyttade till Sverige 1921.

Jag har letat länge min inte hittat henne i någon kyrkobok, vet inte om fylket eller kommunen hette något annat då 1919.

I år är det 100 år sedan hon föddes och jag hade varit mycket tacksam om jag kunde få hjälp att finna rätt kyrkobok.

Vänlig hälsning Karin Wahlund Franck 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dåpen til Mary Dolores 4. juli 1920:

 

Vestfold fylke, Strømm i Strømm, Klokkerbok nr. I 4 (1897-1927), Fødte og døpte 1920, Side 169-170
Permanent bilde-ID: kb20060530100162
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20060530100162

(Nr. 11)

 

Det står at foreldrene, bygningssnekkerarbeider Gustav Hjalmar Ask (svensk) f. 1891 og Jenny (?) Abrahamsdatter f. 1897 ble viet i Svedala, Sverige.

 

Vielsen 27. juli 1919 i Svedala:

https://sok.riksarkivet.se/bildvisning/00108242_00102#?c=&m=&s=&cv=101&xywh=269%2C1366%2C875%2C1052

 

 

 

 

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Still inn 

så du får varsel om svar i temaet.

 

 

Sakset fra veiledningene i forumet:

 

»Vi er opptatt av at alle skal opptre med fullt navn i debattene. Alias eller kun ett av navnene dine er ikke godt nok. For å endre navnet ditt/visningsnavnet/brukernavnet ditt kan du følge denne framgangsmåten «

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack kära Anne-Lise för uppgifterna om min mor, mormor och morfar! Jag har letat i flera år. Min mormor Jenny sjöng en sång för mig "Jeg ved en tulle ..." jag ska uppdatera min profil med en bild och mitt riktiga namn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.