Gå til innhold
Arkivverket

Sigrid Olsdtr f. 14.06.1832 i Mo og Knut Eivindsen f. 11.09.1841 i Vinje. Reiste fra Vinje til USA i mai 1871 med datteren Margit f.16.01.1870. Hvor blei det av dem?


Kristin Charlotte Taraldlien
 Del

Recommended Posts

http://people.mnhs.org/finder/dci/1930-MN-007202

 

  • Evenson, Knute

    Death Certificate Index
    Certificate Number: 1930-MN-007202
    Death: April 27, 1930
    County of Death: Le Sueur County, Minnesota, United States
    Subject: Death records
    Type: Text, Government Record, Historical Records   Death Certificate Index FAQ
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Egil Johannessen har jeg motatt skjemaet "Alien Registration and Declaration of Holdings" for Minnesota, som gjelder Knut Eivindsen. Det dokumentet bekrefter at det er rett Knut Eivindsen som er funnet i tråden her. (Jeg klarte desverre ikke laste opp dokumentet her).

I nevnte dokument underskriver han med signaturen Knut N. Evenson. Det fikk meg til å tenke på at familien hans i mange år bodde på plassen Noraberg i Berdal i Vinje og at det kan være "N" for Noraberg. 

I Vinje historielags bok "Her budde dei... ei vandring i gløymde spor", Plassar og stoger i Ligrend, Berdal, Nesland og Mannås (2008)

Under Noraberg (s.96) står det at Knuts foreldre og søsken bodde der. (Prøvde å laste ned et bilde av den siden, men jeg klarte ikke det heller i dag) Knut står ikke nevnt sammen med dem, men jeg har funnet dåpen hans, så jeg vet han er yngste sønn av Eivind Jensen og Margit Knutsdtr. 

Celia/Sigrids dødsfall er ennå ikke funnet, men det er ikke så viktig for meg å finne heller.

Det viktigste for min del var å finne dem igjen, så det målet er nådd. Det viser seg også at de har mange etterkommere. Så for min del er saken løst .

Tusen takk til dere som bidro til å løse mysteriet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.