GÃ¥ til innhold
Arkivverket

Informasjon om Soltvedt slekt og Storbritania ?


Malin Tollefsen

Recommended Posts

Heihei 🙂

Noen som har informasjon angående noe innvandring inn til Norge av et annet navn før de tok etternavnet Soltvedt  , min samboer tok en DNA test da det slo ut noe fra storbritania og lurte på om det kunne være ifra hans far sin side ..

Det vi vet til nå takket være gode hjelp på dette forumet er : Ole Andersen født 1798 død 1862 hans sønn er Anders olsson Soltvedt  født 183-1905

Anders si kone het Karen/kari Josefsdatter Soltvedt født 1840

De fikk en sønn ved navn av Cal Johan Soltvedt født 1882-1957 .. noen med mer informasjon ?

 

Endret av Malin Tollefsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor legger du ikke inn lenker til til dåpene og eventuelt vielser

Da slipper andre lete en gang til.

Hvor i Norge er dette?

 

Soltveit/Soltvedt er bl.a. en gård i Manger prestegjeld (nå Radøy kommune)

Endret av Leif B. Mathiesen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Leif B. Mathiesen skrev:

Hvorfor legger du ikke inn lenker til til dåpene og eventuelt vielser

Da slipper andre lete en gang til.

Hvor i Norge er dette?

 

Soltveit/Soltvedt er bl.a. en gård i Manger prestegjeld (nå Radøy kommune)

 

Se dette temaet:

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 🙂 

Ja det stemmer dette er ifra en gårdsplass i Radøy-kommune .  di holdt til i Bergen og flyttet ned til Stavanger/Forus  i etterkant , beklager litt manko på informasjon men dette er veldig nytt for meg , prøver å samle nok informasjon nå :

dette er det vi vet på navn utenom dåpsattester og lignende det har eg på ei annen side .

 

Karl Johan Soltvedt 1929-1994   Arthur Karsten soltvedt 1904-1941 Carl Johan soltvedt 1882-1957 Anders Olsson Soltvedt 1835-1905 Ole Andersen 1798-1862/1863

 

Grete Jorine Soltvedt   - Arthur Karsten Soltvedt = gift       Malena bertilsdottir soltvedt - Carl Johan Soltvedt = Gift   Karen/kari Josefsdatter Soltvedt- Anders Olsson Soltvedt = Gift

Arthur Soltvedt var ombord på DS Dalfonn- han omkom ved en ulykke 27mai 1941 under skipets opphold i Boston.

Endret av Malin Tollefsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Malin Tollefsen skrev:

Hei 🙂 

Ja det stemmer dette er ifra en gårdsplass i Radøy-kommune .  di holdt til i Bergen og flyttet ned til Stavanger/Forus  i etterkant , beklager litt manko på informasjon men dette er veldig nytt for meg , prøver å samle nok informasjon nå :

dette er det vi vet på navn utenom dåpsattester og lignende det har eg på ei annen side .

 

Karl Johan Soltvedt 1929-1994

 

 

Det er bedre at det fortsettes i det temaet jeg lenket til,siden informasjon er lagt inn der. 

Flere temaer om samme sak er ikke nødvendig. 

Man får lete bakover, og se hva som dukker opp. 

 

 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Malin Tollefsen skrev:

Hei 🙂 

Ja det stemmer dette er ifra en gårdsplass i Radøy-kommune .  di holdt til i Bergen og flyttet ned til Stavanger/Forus  i etterkant , beklager litt manko på informasjon men dette er veldig nytt for meg , prøver å samle nok informasjon nå :

dette er det vi vet på navn utenom dåpsattester og lignende det har eg på ei annen side .

 

Karl Johan Soltvedt 1929-1994   Arthur Karsten soltvedt 1904-1941 Carl Johan soltvedt 1882-1957 Anders Olsson Soltvedt 1835-1905 Ole Andersen 1798-1862/1863

 

Grete Jorine Soltvedt   - Arthur Karsten Soltvedt = gift       Malena bertilsdottir soltvedt - Carl Johan Soltvedt = Gift   Karen/kari Josefsdatter Soltvedt- Anders Olsson Soltvedt = Gift

Arthur Soltvedt var ombord på DS Dalfonn- han omkom ved en ulykke 27mai 1941 under skipets opphold i Boston.

 

D/S Dalfonn er feil!

 

(utdrag) 

"Var på M/S SELBO, og døde 27. mai 1941 ved et ulykkestilfelle ombord mens skipet lå i Boston, UK. Merk at Våre falne skriver DALFONN, men dette er feil. Ifølge seilingslister på Warsailors.com, var SELBO 25. mai 1941 ved "Boston Lines"."

https://www.krigsseilerregisteret.no/no/sjofolk/352265/

 

----

 

Men vi kan fortsette i det temaet jeg lenker til. 

 

 

 

Endret av Ann-Mary Engum
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn pÃ¥ siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.