Gå til innhold
Arkivverket

Omstreifer Gunnhild Larsdatter som skal være døpt i Valdres og som blir konfimert i Agder 48 år gammel - Hennes opphav ?


Ivar Moe
 Del

Recommended Posts

Omstreifer Gunnhild Larsdatter som skal være døpt i Valdres og som blir konfimert i Agder 48 år gammel. Da var hun sammen med Fredrik Johannesen (ikke gifte) og deres felles sønn Johannes Fredriksen og hans konkubine Gunhild Marie Ulrike Johannesdatter.

 

Alle ble konfimert den 16 søndag etter Trinitatis 1854. 

 

2 år tidliger var omstreifer Johan Fredrik Hansen 28 år  og  Helen Sophie Pedersdatter 22 år  konfimert og viet i samme kirke, var de i samme reisefølget ?

 

Og er det noen som kjenner til foreldrene til Gunnhild Larsdatter fra Valdres eller der omkring født ca 1806 ?

 

Mvh

Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk Richard

 

Jeg finner noen i denne fantefortegnelsen men får det ikke til å gå i hop.

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01100657000379

 

Jeg finner heller ikke konfirmasjonene ei heller dåp som beskrevet i denne avisartikkelen fra 1854. Morgenbladet.

 

Mulig jeg leter i feile kirkebøker.  I noen av kirkebøkene mangler konfirmasjoner i 1854 

 

image.thumb.png.79a1f670fdcceac7510701c7d221f2f9.png

 

 

image.png.442ee6ce77e76166d62efba87a61be6f.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var helt fantastisk Richard. Det er så kjekt når ting som flyter litt,  lar seg dokumentere.

 

Hjertelig takk for hjelp

 

Mvh

Ivar

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Richard Johan Natvig skrev:

Johan Frederik Hansen og Helene Sophie Pedersdatter:

Vigsla:

SAK, Risør sokneprestkontor, F/Fa/L0003: Ministerialbok nr. A 3, 1838-1864, s. 319
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20060131010282

 

19 timer siden, Ivar Moe skrev:

Gunnhild Larsdatter ....... Fredrik Johannesen

Vigsla:

SAK, Risør sokneprestkontor, F/Fa/L0003: Ministerialbok nr. A 3, 1838-1864, s. 326
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20060131010289

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Eg ser dåpen til Gunnhild nå er lagt ut. I kyrkjeboka for (Nord)Aurdal er foreldra skrivne Lars Olsøn og Pernille Jonsdat. Dette er eit par som høyrer heime i krinsen rundt Vardalfamilien. Pernille sitt farsnamn er ofte skrive feil, slik som her. Ho var nemleg ikkje ei Jonsdatter, men ei Jansdatter. Ho var ei vidløftig dame og ei av dei fire kjende døtrene til gamle-Jan Jakobsen og Pernille Olsdatter. To av systrene hennar vart "gift" med to brør i Vardalsfamilien, Margrete med Jans Rasmussen og Sara med Rasmus Rasmussen. Pernille levde eit heller utsvevande liv, kan det synest som. Ho fekk born med i alle fall fem ulike menn. Ein av dei var forresten Peder Rasmussen (Per Hjelm) son til systera Sara. Lars Olsen var den siste ho reiste med. Eg kjenner pass til Lars like fram til 1857 då Lars er nemnt aleine i passet med tre born. Året før er dei begge, både Lars og Pernille,  nemnde i passet. Då er dei sagt å ha fire born med tre i live. Opphavet til Lars Olsen er ennå noko uklart for meg, så eg står over fabuleringar om det her..

Når det gjeld Fredrik Johannessen, som etter eit pass i 1835 skal vera født ikring 1803, er det ei utfordring at ein Fredrik Johannesen Lindberg, som kan vera same mannen, fekk to søner som begge vart døypte Johannes Lindberg (den eldste døydde berre 6 veker gamal) i 1822 og 1828. Den første har eg berre dødstida til, så der er ikkje mora nemnt. Men den andre som var født i 1828, er også nemnt med (ei) Gunnhild Larsdatter som mor. I fall dei to Gunnhild-ane er dei same, var Gunnhild Larsdatter 22 år då den sonen vart født. Det går bra. Men at ho skal ha vore mor til den eldste, er vel meir usannsynleg. Då ville jo Gunnhild ha vore berre 16 år gamal (sjølv om det kan gå), så kanskje Fredrik hadde ei anna kone før han fekk Gunnhild? Eg har nemleg ei lakune i barnefødslane deira mellom 1828 og 1843. Her er litt å tygga på. At det er den same Fredrik Johannessen som eg har registrert i 1823 og 1828, går vel fram av at då dei døypte ein son i 1848, gav dei han namnet Nils Lindberg.

I von om at dette er av interesse

Vennleg helsing

Arnvid Lillehammer

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen til Richard for vielsen, som sagt er det til stor hjelp og nytte.

 

Og en hjertelig takk til Arnvid for spennende, informativt og utfordrende innlegg om Gunhild og Co.

 

Et spørsmål

Kan det bekreftes at alle barna (se under) er  Gunhilds barn. Er de identifisert  via dåp ?

 

image.png.d9f0bf2a6a95e7d18b7f157e699af031.png

 

David - https://media.digitalarkivet.no/view/812/5034/50

 

Pernille - https://media.digitalarkivet.no/view/1394/9120/44

 

Mvh

Ivar

Endret av Ivar Moe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode Ivar Moe. Eg tok ein rask sjekk og her er det eg kan formidla i farten om borna til Fredrik og Gunnhild.

a. Eldste barn: sonen døypt Johannes Lindberg Fredriksen, grl  i Søraudnedal tidleg på året 1823, 6 veker gamal og truleg født heilt i slutten av 1822. Då var Gunnhild i så fall berre 16 år.

b. Den neste eg har, er sonen døypt Johannes Lindblad Fredriksen i 1828 i Åmli.

c. Sonen Lars Fredriksen fann eg ikkje dåpen på i farten. Han må vera født ikring 1831 og døydde kanskje som liten.

d. Sonen Johannes Fredriksen fann eg heller ikkje dåpen på i farten. Han må vera født ikring1833. vart døypt 1845 i Drangedal

e. Pernille Fredriksdatter fann eg heller ikkje dåpen på i farten. Ho må vera født ikring 1835.

Desse tre siste fyller i den lakunen eg nemnde i innleget mitt.

f. David Fredriksen vart døypt i 1840 i Holt

g. Johan Fredrik Fredriksen vart døypt 1843 i Evje

h. Elisabet Fredriksdatter var døypt 1845 i Drangedal

i. Nils Lundberg Fredriksen vart døypt 1848 i Søndeled

Eg reknar med at Fredrik og Gunnhild var foreldra til dei alle. Du får sjekka i kyrkkebøkene på nettet om dei eg har årstala på her.

Men som eg nemnde i innlegget mitt over, reiste dei det siste med berre tre born. Kanskje somme av dei andre også døydde som små?

Lukke til med vidare granskingar.

Arnvid L.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.