Gå til innhold
Arkivverket

Dubliserte løpenumre i transkribert fil


Kjell Evensen
 Del

Recommended Posts

Jeg har nylig mottatt en transkribert dødsprotokoll på xml-format fra Augustus for korrekturlesing. Jeg oppdager underveis at en stor del av kirkebokens løpenumre med sitt innhold er blitt dublisert. Jeg forventet at hvert års løpenumre ikke skulle forekomme med mer enn to ID-numre hver (ett ID-nr. for menn og ett ID-nr. for kvinner), men ser ved i Augustus å kjøre Statistikk/Lag Krysstabell med Felt 1=År og Felt 2=Løpenummer og Frekvensliste, at mange løpenumre pr. år forekommer med opptil seks ID-numre.

Hvordan kan de dupliserte enklest fjernes før jeg går videre med korrekturen?

Vennlig hilsen

Kjell Evensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Kjell Evensen skrev:

Jeg har nylig mottatt en transkribert dødsprotokoll på xml-format fra Augustus for korrekturlesing. Jeg oppdager underveis at en stor del av kirkebokens løpenumre med sitt innhold er blitt dublisert. Jeg forventet at hvert års løpenumre ikke skulle forekomme med mer enn to ID-numre hver (ett ID-nr. for menn og ett ID-nr. for kvinner), men ser ved i Augustus å kjøre Statistikk/Lag Krysstabell med Felt 1=År og Felt 2=Løpenummer og Frekvensliste, at mange løpenumre pr. år forekommer med opptil seks ID-numre.

Hvordan kan de dupliserte enklest fjernes før jeg går videre med korrekturen?

Vennlig hilsen

Kjell Evensen

Hei

Du er 100 % sikker på at det er blitt 2 like transkriberinger i Augustus?

Jeg kjenner ikke til noen enkel måte, enn å slette en og en....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har tatt noen stikkprøver og er 99% sikker på at omtrent 1700 (av 6342) ID-numre er blitt dublisert og viser samme løpenummer og hendelseinnhold på nytt. Dette må dobbeltsjekkes underveis, men er det deretter OK å slette det høyeste ID-nummeret av to dubliserte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Kjell Evensen skrev:

Hei!

Jeg har tatt noen stikkprøver og er 99% sikker på at omtrent 1700 (av 6342) ID-numre er blitt dublisert og viser samme løpenummer og hendelseinnhold på nytt. Dette må dobbeltsjekkes underveis, men er det deretter OK å slette det høyeste ID-nummeret av to dubliserte?

Hei

Det vil jeg tro

Det er vel de høyeste som har lagt seg inn på nytt

 

Har du flyttet filen fra et Augustus program på en PC til et Augustusprogram på en annen PC

Da skjer dette problemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.