Jump to content
Arkivverket

Gaular MINI A1 1755-1785 - Databasar frå 1987.

Recommended Posts

Torbjørn Igelkjøn
På 13.1.2020 den 9.34, Håkon Kolltveit Larsen skrev:

Jeg må si at du og jeg Torbjørn arbeider veldig godt ilag

Tross i at det nå er oppdaget noen feil som jeg har rettet, mener jeg at det beste vil være å sende listen inn og la alle komme med korrekturmeldinger og heller se på listen igjen senere. Vi vet nå at alle hendelsene er med og at de feil som vil kunne oppdages. Sannsynligvis er mindre skrivefeil. Som ikke er til å unngå når teksten er som den er.

Edit: Da var listen sendt inn.

Er det nokon som veit kva som er skjedd med dette arbeidet og/eller kor tid databasen blir publisert?

• Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Torbjørn Igelkjøn

33

• Håkon Kolltveit Larsen

10

• Tone Merete Bruvik

4

• Kristian Hunskaar (Arkivverket)

3

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har sjekket originalen. Denne siden har det aldri vært skrevet noe på. Den er hoppet over av presten da han skrev kirkeboken. 

Dette er en litt teknisk komplisert sak, så hold dere fast: Indeksering av kirkebøker er bare mulig med gamle verktøy mot Digitalarkivets gamle database. Indekseringstabellene må migreres til d

Kvifor har ikkje Torbjørn fått noko svar frå DA ?   Korkje JA eller Nei ??   Det er no over 1 mnd sidan spyrsmålet kom ...... !!

Posted Images

Håkon Kolltveit Larsen
1 minutt siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Er det nokon som veit kva som er skjedd med dette arbeidet og/eller kor tid databasen blir publisert?

Jeg vet at når jeg sendte listen inn i januar så fikk jeg beskjed om at Renathe-Johanne Wågenes på Digitalarkivet skulle gjøre en sjekk mot originalen før den ble publisert. Som sikkert ikke har blitt gjort på grunn av hjemmekontor i Arkivverket fra mars av.

• Like 1
Torbjørn Igelkjøn

Eg har vel meint heile tida at ein burde sjekke mot originalen, sidan den truleg er lettare å lese enn dei skanna bileta. Så dette støttar eg fullt ut.

Så får vi håpe at det ikkje tek så alt for lang tid før dette er gjort, trass i at koronaen har spreidd seg i Bergensområdet den siste tida.

• Like 1