Gå til innhold
Arkivverket

Manglende kirkebøker for Meråker etter 1892


Arne Reidar Jullum
 Del

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har tidligere transkribert en del fra kirkebøker for 1711-Meråker, men tilgjengelige bøker stopper i 1892.

Jeg kunne tenke meg å transkribere mer herfra, men da må bøken bli skannet og lagt ut først.

Det jeg lurer på nå er om når disse bøkene er planlagt skannet og lagt ut, og om de blir sendt til MH for transkribering.

Om de blir sendt til MH så blir det dobbelt arbeide om jeg også skulle starte med dette så det er greit å få vite dette.

 

Det aller aller meste fra mistralbøkene for Meråker er alt transkribert og gjort søkbart.

 

PS! Om jeg ikke tar feil så ligger det fortsatt gamle kirkebøker på kirkekontoret i Meråker som ikke er sendt inn for arkivering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avtalen med Ancestry, MyHeritage og Familysearch omfatter kirkebøkene som var skanna og publisert pr. våren 2019. Meråker-kirkebøker etter 1892 omfattes derfor ikke av avtalen.

 

Når det gjelder skanning av Meråker-kirkebøker etter 1892, så er det en forutsetning at de først avleveres. Så vidt jeg kan se av arkivkatalogen for arkivet SAT/A-1151 Meråker sokneprestkontor, er det ikke avlevert kirkebøker som ikke er skanna. Jeg flytter imidlertid spørsmålet til Spør Arkivverket-forumet, da det kan ha blitt avlevert kirkebøker som ennå ikke har kommet inn i katalogen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.