Gå til innhold
Arkivverket

Borgerlig vielse i 1936 hos byfogden i Bergen


Reidun Berge Haugs
 Del

Recommended Posts

Besteforeldrene mine (Arnt) Eugen Berge (eller Botnen) og Olga Olsen, begge født 1911, skal ha giftet seg hos byfogden i Bergen i 1936. 

De er på dette tidspunktet begge bosatt i Høyanger, Sogn & Fjordane.

Eugen er født i Bergen og Olga er født i Florø.

Jeg har sett gjennom alle borgerlige vielser uten å finne de.

Er alle borgerlige vielser i 1936 utført hos byfogden i Bergen skanna? 

Med vennlig hilsen

Reidun Haugs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Reidun Berge Haugs skrev:

...

 

4 timer siden, Ann-Mary Engum skrev:

 

Florø var eige kyrkjesokn i perioden, men er berre skanna fram til 1918.

https://media.digitalarkivet.no/kb/browse?clerical_parishes[]=1437P&start_year=&end_year=&text=

 

Du kan evt. prøve å kontakte Kinn Kyrkjekontor og spørje om dei kan stadfeste om vigsla fann stad i Florø kyrkje.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk snille dere💖 Jeg har sendt Mail til Kinn kyrkjekontor for å høre om de kan stadfeste at de gifter seg i kirken. Veldig rart, for min farmor var bestandig litt lei seg for at de giftet seg hos byfogden. Vi har bilde av de der de står i Bergen og har akkurat blitt gift. Hun spøkte med at bryllupsreisen var båtturen fra Bergen til Sogn. Men i følge avisene kan det jo virke som de ble gift i Florø kirke... Håper kyrkjekontoret kan løse gåten. Vi vet årstallet de giftet seg i, men hadde vært kjekt å få datoen også - og må også om det faktisk var en vigsel hos byfogden eller vielse i Florø.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Reidun Berge Haugs skrev:

Tusen takk snille dere💖 Jeg har sendt Mail til Kinn kyrkjekontor for å høre om de kan stadfeste at de gifter seg i kirken. Veldig rart, for min farmor var bestandig litt lei seg for at de giftet seg hos byfogden. Vi har bilde av de der de står i Bergen og har akkurat blitt gift. Hun spøkte med at bryllupsreisen var båtturen fra Bergen til Sogn. Men i følge avisene kan det jo virke som de ble gift i Florø kirke... Håper kyrkjekontoret kan løse gåten. Vi vet årstallet de giftet seg i, men hadde vært kjekt å få datoen også - og må også om det faktisk var en vigsel hos byfogden eller vielse i Florø.. 

 

Ikke godt å si... 

 

De kan jo ha holdt bryllupsfesten i Florø, selv om de ble viet borgerlig i Bergen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Jeg har reg. Borgerlige Vielser i Midthordland, men det er jo også Nordhordland  tingrett som har utført Borgerlige vielser, disse har jeg ikke fått reg., vet ikke om disse ligger ute på Digitalarkivet, jeg finner de ikke gift blant mine reg. i Bergen. Rune

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Rune Bergesen skrev:

Hei, Jeg har reg. Borgerlige Vielser i Midthordland, men det er jo også Nordhordland  tingrett som har utført Borgerlige vielser, disse har jeg ikke fått reg., vet ikke om disse ligger ute på Digitalarkivet, jeg finner de ikke gift blant mine reg. i Bergen. Rune

 

Midthordland gjev 0 treff i "Finn kilde". Det ser heller ikkje ut til å finnast borgarlege vigsler frå Nordhordland i Digitalarkivet.

 

 

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.